Peršokti į turinį

Žaidimų kūrimas su Python - 1 dalis


n3gative

Ši tema yra neaktyvi. Paskutinis pranešimas šioje temoje buvo prieš 4420 dienas (-ų). Patariame sukurti naują temą, o ne rašyti naują pranešimą.

Už neaktyvių temų prikėlimą galite sulaukti įspėjimo ir pranešimo pašalinimo!

Recommended Posts

Sveiki atvykę i Python žaidimų kūrimo pamokas !

Pamoka 01:

Išmoksime instaliuoti Python.

Praeisime Python programavimo pagrindus.

<<<<Įspėjimas>>>>

Ši pamoka yra orientuota tiek į tuos, kurie jau programuoja, tiek į tuos, kuriems tai pirmas kartas, taip kad jei viską lengvai suprantate, šokite prie 2 pamokos.

Na ka, pradėkime:

1. Einame i python.org ir spaudžiame download pamoka0101.th.jpg

2. Spaudžiame ant Python 2.7.2 Windows versijos ir siunčiames.

pamoka0102.th.jpg

Na , kai jau Pythonas suinstaliuotas, galime pradėti.

Einame į Start>All programs>Python 2.7>IDLE(Python GUI)

Ir štai ką mes matome

pamoka0103.th.jpg

IDLE primena windows command line arba Unix terminala, tiesa? :D .

Tačiau jo paskirtis yra visai kitokia: su juo galime vykdyti kodą žingsnis po žingsnio:

Na, išbandykim, pradžiai paprastos matematinės komandos:

>>>2+2:

Gauname:

4

2+5,9*32,128/2 ir visi kiti uždaviniai puikiai veikia ir manau kad daugiau aiškint čia nereikia, o jei reikia , parašykit komentaruose, pataisysiu.

Kintamieji.

Na su skaičiais pasižaidėm. Dabar žaisim su kintamaisiais :D

Kintamieji(angliškai variables) yra duomenys priskirti atitinkamam vardui.

Python kintamųjų tipai:

"Integer"(sveikieji skaičiai): sveiki skaičiai be kablelio. Pvz: 1,2,5,6,-4,45,899 ir t.t.

Pavyzdys:

ivedam i IDLE m = 5

(= simbolis priskiria reikšmę kinamajam, lygu simbolis yra ==)

jei vis dar neaišku, paveikslėlis:

kintamieji.jpg

Dabar iveskime m. Išmeta jo reikšme 5

Kintamiesiems galime priskirti bet kokį vardą(išskyrus komandų vardus, kurie naudojami pythone), bet kol naudosime m,a,petras,skaičius, raidė ir pnš. kintamuosius, problemų neturėtų kilti.

"String" ir "char":

Šitie 2 kintamųjų tipai yra skirti saugoti tekstui,žodžiams ir simboliams. Pavyzdys:

>>>a = 'labas'

>>>pasisveikinimas = 'labas rytas'

>>>raide = 'b'

(Atkreipkite dėmesį, kad kinamųjų reikšmes "string" ir "char" tipo kinamuosiuose reikia įrašyti kabutėse(dvigubos ar viengubos, nėra skirtumo, svarbu, kad iš abiejų pusių būtų vienodos))

Šio tipo kintamuosius taip pat galima sudėti. Pavyzdys:

>>>a = 'a'

>>>b = 'b'

>>>c =a+b

>>>c

'ab'

Na apie "String" ir "Char" šiam kartui pakaks.

"Float"

Sveikuosius skaičius galime užrašyti su "Integer" duomenų tipu. O jei norime skaičių su kableliu? Štai kur reikalingas "Float" kintamųjų tipas.

Na mažiau kalbų , daugiau darbų:

>>>x + 3.14

>>>x

3.14

>>>z = 3.14569758

>>>z

3.14569758

Su šio tipo kinatamaisiais galime daryti tas pačias matematines komandas, kaip ir su "Integer" tipo kintamaisiais.

"Tuple" ir "List"

Tarkim , kad norite išsaugoti ne vieną skaičių o kelis iš karto. Arba ne kelis o 50.

Juk nepulsi rašyt 50 kintamųjų visiems skaičiams :D.

Tam ir reikalingi pastarieji kintamųjų tipai.

Tuple daugiau reikalingams duomenims, kurių jau nebekeisime, o List tipo duomenis galime kaitalioti kaip tik norime.

List tipo kintamuosius apskliaudžiame laužtiniais skliaustais [] o Tuple - paprastais ()

Pavyzdys:

>>> listas = [1,2,3,4,5]

>>> listas

[1, 2, 3, 4, 5]

>>> tupleKintamasis = (120,245)

>>> tupleKintamasis

(120, 245)

na tiek šiam kartui apie kintamuosius užteks per kraštus :).

Užduotys(Naudokit IDLE):

1. Priskirkit kintamajam x reikšmę 5. Po to reikšmes 20,15 ir 45. Nepamirškite kiekvieną kartą patikrinti reikšmės.

2. To pačio kintamojo reikšmę padidinkite 5 vienetais( x = x + 5), padauginkite is 10 , padalinkite is 5.

3. Sukurkite lista su šiais kintamaisiais : [1,3] . Po to kitą listą pavadinimu listas 2. Sudėkite juos(pasiūlimas: pabandyk listus sudėt kaip paprastus skaičius.).

Šiam kartui tiek , kitoje pamokoje mokinsimės kaip isidiegti žaidimų kūrimo modulį Pygame ir kaip sukurti savo pirmąjį žaidimą. Prie pamokos vargau nemažai, taip , kad jei negaila, galit ir +rep užmest :)

p.s. NO RIP

p.s.s kita pamoka bus ryt poryt.

  • Teigiamai 1
Nuoroda į komentarą
Dalintis per kitą puslapį

Sauni pamoka :)

Tik 1 atsiliepimas :D ?

O ką norėjai daugiau ? šiaip tikrai gera pamoka tik trūksta sąlyginių sakinų ciklų for, while ir

klasių. kas daugiau apie klases tai norint sukurti žaidimą jos yra būtinos pvz.: žaidėjo gyvybės, funkcijos (tarkim vaikščiojimas ir pan.)

Nuoroda į komentarą
Dalintis per kitą puslapį

":15h0cqlg]
Sauni pamoka :)

Tik 1 atsiliepimas :D ?

O ką norėjai daugiau ? šiaip tikrai gera pamoka tik trūksta sąlyginių sakinų ciklų for, while ir

klasių. kas daugiau apie klases tai norint sukurti žaidimą jos yra būtinos pvz.: žaidėjo gyvybės, funkcijos (tarkim vaikščiojimas ir pan.)

tai cia tik 1 dalis, jei sukisiu viska i viena paskui neiko nesupras. P.s. nauja pamoka bus rytoj

Nuoroda į komentarą
Dalintis per kitą puslapį

  • Parašė po 3 savaičių...

Išties puiki pamoką, iškilo noras pradėt mokintis..

Turiu porą klausimų :crazy:

Su Python , galima hack'inti? Pvž tokius game kaip - www.gladiatus.lt , ar www.tanoth.lt , ar dar koks nors.. ?

Ir dar, tik su Python, galima sukurti kokį žaidimą?

Kas atsakys į šituos klausimus, (1,2) Gaus 500 FLT , 2x REP!

Nuoroda į komentarą
Dalintis per kitą puslapį

Išties puiki pamoką, iškilo noras pradėt mokintis..

Turiu porą klausimų :crazy:

Su Python , galima hack'inti? Pvž tokius game kaip - http://www.gladiatus.lt , ar http://www.tanoth.lt , ar dar koks nors.. ?

Ir dar, tik su Python, galima sukurti kokį žaidimą?

Kas atsakys į šituos klausimus, (1,2) Gaus 500 FLT , 2x REP!

To Orintas.

1. Ne hackinti o crackinti. Skirk sitas 2 savokas - busi labai protingas.

1.2 Neisizeisk, bet ne tokiems vaikams(jei tu esi pabaiges programavimo sistemu universitetine programa, ar jau 2m. besimokantis reverse engineeringa, tai labai atsiprasau) crackinti. Jeigu neimeti cracko su GUI , kur ideti mygtukai, tokie kaip "pinigai and stuff" , tai nemanau, kad ir moketumet naudotis.

1.3 Nei viena kalba savaime nera hackinimo kalba(nebent assembleris :D, ten tai tyliu), bet jeigu tu ismanai Python iki atminties segmentu lygio, tai hackinimas visai imanomas(nors C++ lengviau)

1.4 Gladiatus ir kiti panasus zaidimai yra rasomi php kalba, taip , kad be jos nieko neiseis.

1.5 Nereikia hackint - reikia zaist saziningai :)

2.1 Python tera viena is daugybes programavimo kalbu. Su kuria nori kurti zaidima yra visai nevarbu. Kiekviena kalba turi davo minusus ir pliusu. Mokau Pythonu, nes jo sintakse yra viena is lengviausiu. Zodziu trumpas atsakymas i 1 ir 2 klausimus yra NE.

To Mafiax:

Kokius tik nori. gal su 3d sunkiau, nes nemanau, kad moki vektorius, polygono radimus ir dar daug matematinio stuff. Tavo zaidima riboja tik 2 dalykai: tavo vaizduote ir tavo igudziai :)

Ir jei dar kas turit tikrai lengvai neatsakomu klausimu apie zaidimu kurima parasykit man AZ arba eikit i http://www.gamedev.lt :)

-- 29 Lap 2011, 23:09 --

tai antros dalies nebus? :D nes 10 dienu kaip "rytoj" :D

Sorry , 2 dalis bus, tiesiog dabar uzsivertes darbais iki kaklo. Zinai, egzai ir stuff :D

. 2 dalis bus, bet tikslaus laiko negaliu pasakyt :\

Nuoroda į komentarą
Dalintis per kitą puslapį

  • Parašė po 2 savaičių...
  • Parašė po 3 savaičių...
  • Parašė po 1 mėnesio...

Ši tema yra neaktyvi. Paskutinis pranešimas šioje temoje buvo prieš 4420 dienas (-ų). Patariame sukurti naują temą, o ne rašyti naują pranešimą.

Už neaktyvių temų prikėlimą galite sulaukti įspėjimo ir pranešimo pašalinimo!

Svečias
Ši tema yra užrakinta.
  • Šiame puslapyje naršo:   0 nariai

    • Nėra registruotų narių peržiūrinčių šį forumą.

Skelbimai


×
×
  • Sukurti naują...