Peršokti į turinį
  • ŽAIDIMAI
  • , ŽAIDIMAI
  • ŽAIDIMAI

  • Esportas – ateitis ar trumpalaikė mada?

    Elektroninis sportas arba esportas tapo milžiniška industrija, į kurią investuoja vis daugiau kompiuterinių žaidimų kompanijų bei didžiausių pasaulinių prekių ženklų atstovai, norintys savo produktus matyti esporto renginių metu. 

    Esporto plėtra pastaruoju metu yra tokia milžiniška, kad buvo nuspręsta sukurti net Olimpines žaidynes specialiai šia sporto atmainai. Tiesa, iš pradžių 2025 metais numatytos žaidynės Saudo Arabijoje neseniai buvo perkeltos į 2027 metus. Tai yra šioks šoks ženklas, kad galbūt esporto augimas kiek sustojo ir prognozuotas bumas dar nėra pasiektas. Belieka klausimas, ar tas bumas dar bus pasiektas, ar esportas galiausiai nuguls į paraštes kaip trumpalaikė mada. 

    Esporto atsiradimas ir iškilimas 

    Nors esportą daug kas sieja su žaidimais tinkle (online), tokiais kaip „League of Legends“, „Counter-Strike“, „Hearthstone“ ir panašiai, tačiau realybė tokia, kad esportas savo pirmąją formą įgavo dar praėjusiame amžiuje, o jo pirmtake turėtų būti laikoma gerai žinoma kompanija „Nintendo“. 

    Būtent „Nintendo“ ragino savo žaidėjus varžytis vieno žaidėjo (single palyer) žaidimuose, fiksuoti geriausius rezultatus ir taip dalyvauti konkursuose. Vėliau geriausi žaidėjai būdavo kviečiami į specialius renginius, kuriuose savo sugebėjimus turėdavo demonstruoti prieš kitus varžovus, stebint didžiulėms auditorijoms. Galima drąsiai teikti, kad tai buvo pirmosios esporto ištakos, kurios, kaip pamatysime vėliau, išaugo į milžinišką industriją, kuri bando rimtai konkuruoti net su tradiciniu sportu. 

    Esporto lažybos 

    Esportas per pastaruosius 10 metų išgyveno didžiulį pakilimą, o šia sporto rūšimi susidomėjo ir didžiausios sporto organizacijos, tokios kaip FIFA, UEFA, Formulė-1, FIBA ir panašiai. Ypatingas esporto rinkos pakilimas pasijautė per COVID-19 pandemiją, kai sustojo praktiškai visos tradicinio sporto lygos. 

    Būtent per koronaviruso pandemiją suaktyvėjo esporto lygos ir jų populiarumas. Žmonės prie kompiuterių ekranų stebėdavo „Counter-Strike“ ar „League of Legends“ akistatas. Įdomu ir tai, kad į esportą naujai pabandė pažvelgti tokios organizacijos kaip F-1, kuri rengė virtualias lenktynes su F-1 ar kitų sporto šakų žvaigždėmis.  

    Nenuostabu, kad šiuo periodu esportą rimčiau pradėjo vertinti ir lažybų bendrovės. Pavyzdžiui, GGBet LT savo klientams siūlė atlikti statymus už F-1 virtualias lenktynes, „Counter-Strike“ ar LoL turnyrus. 

    Esporto lažybos nuo to laiko tik populiarėjo, atsiranda ir ekspertų, kurie visą savo dėmesį skiria tik esporto lažyboms. 

    Esporto ateitis 

    Kol kas sunku įsivaizduoti, kas laukia esporto ateityje, tačiau galima neabejoti, kad ši industrija yra pasiruošusi augti. Prie to stipriai prisideda ir auganti naujoji karta, kuri mieliau renkasi virtualias pramogas, o ne realų žaidimą ar sportą. 

    Jei galiausiai bus surengtos esporto Olimpinės žaidynės, akivaizdu, kad kitas žingsnis bus pabandyti implementuoti šį sportą į tikrąsias Olimpines žaidynes. 

    • Teigiamai 1

    Narių atsiliepimai

    Recommended Comments

    Šiuo metu komentarų nėra.



    Svečias
    Ši naujiena yra užrakinta.

  • Šiame puslapyje naršo:   0 nariai

    • Nėra registruotų narių peržiūrinčių šį forumą.

Skelbimai



×
×
  • Sukurti naują...