Peršokti į turinį
EdgarasL.

runes of magic

Recommended Posts

Pastaruoju metu nemokamų žaidimų vis daugėja. Atrodo, kad jau niekas nieko gero nepasiūlys. Kartą, o tai buvo vasaros įkarštis atradau tokį žaidimėlį „Runes of Magic“. Pagalvojau, ir dar vienas nemokamas MMO, kiek jau galima? Eilinis klonas ir tiek. Tačiau, tokias mano mintis šiek tiek atbaidė žaidimo kūrėjų „Frogster“ pažadai. O jie žadėjo daug: net 6 klases (man rodos kiekvienas MMO gali tiek pasiūlyti), galybę užduočių (dabar visi žaidimai siūlo galybę), visokių reputacijų, gildijų ir kitokių sistemų. O kur dar magiškosios runos, teleportacijos galimybės bei ginklų tobulinimai. O dar tas pasakymas „tai daugiau nei WoW klonas“. Žaidimas nepatingėjo net ir vasarą į „Games Convention 08“ renginį nuvykti, galbūt jis tikrai bus bent kiek geresnis už kitus nemokamus MMO, jei jau sugebėjo atsidurti šiame renginyje? Ką gi, atrodo kūrėjams pavyko mane įtikinti ir priversti jo laukti.

Jau rugsėjį prasidėjo uždaras beta testavimas. Deja, ne visiems į jį pavyko patekti. Kas kelias savaites kūrėjai išsiųsdavo po 300 pakvietimų, tačiau žaidėjų buvo tiek, kad pusę iš jų liko už borto. Norinčių patekti į beta testą daug – pakvietimų mažai. Todėl teko toliau laukti. Dauguma MMO tinklapių žaidimą spėjo tituluoti kaip „best free-to-play-MMO“, todėl išbandyti žaidimą knietėjo dar labiau. Po pusės metų laukimo pagaliau prasidėjo atviras beta testas. Taip, gruodžio 15-oji yra diena, kada prasideda atviras beta testas ir visi norintys gali išbandyti „Runes of Magic“. Prieš pradėdamas rašyti įspūdžius iškart pranešu, jog šį kartą žaidimo nevertinsiu, kadangi jis vis dar beta stadijoje.

Paveikslėlis

Jau pradžioje kilo šiokių tokių keblumų. Reikėjo susirasti ir atsisiųsti klientą. Įdiegus žaidimą kilo problemų su naujausiais atnaujinimais, galbūt tuo metu buvo per didelė apkrova. Belaukdamas kol parsiųs ir įdiegs atnaujinimus knapsojau oficialiame „Runes of Magic“ tinklapyje. Tuo metu vėl buvo užėjusi mintis „eilinis klonas ir tiek“. Ech, tuo metu iškart baigė diegti atnaujinimus, todėl nieko nelaukdamas ir viską pamiršęs pagaliau nulindau į žaidimą.

Kai tik pamačiau meniu, tikrai nustebau, nes atrodė tikrai gražiai. Kažkoks miškelis, upelis ir graži muzikėlė. Prisijungiau prie savo vartotojo ir suskubau susikurti žaidėją. Tiesa, prieš tai galėjau pasirinkti į kurį serverį eiti, į PvE arba PvP (apie tai kiek vėliau), pasirinkau pirmąjį variantą. O veikėjo kūrimas vyko jau įprastai, galime pasirinkti šukuoseną, veido išraišką, rankų ir kojų storį, ilgį, plaukų spalvą ir daugybę kitokių smulkmenėlių. O plaukų spalvą galime pasirinkti praktiškai bet kokią. Norite violetinės spalvos? Prašom. Nusidažykite šia spalva. Norite žalios ar raudonos spalvos? Prašom. Galime pasirinkti ir veido spalvą, nuo tamsiausios iki šviesiausios. Žaidime kol kas yra viena žaidžiama rasė – žmonės, ir galimybė pasirinkti vieną iš 6 klasių: Warrior, Scout, Rogue, Mage, Priest, Knight. Pasirinkau Rogue, ir po kelių sekundžių krovimo pagaliau atsidūriau žaidimo pasaulyje pavadintu Taborea.

Paveikslėlis

Pačią pirmą akimirką pasaulis nebuvo labai pilnas. Matyt, prisijungiau tuo metu, kai iškart startavo serveris. Pasijutau išties keistai, galbūt, kad tai jau esu regėjęs. „Runes of Magic“ turi pasiskolinęs daugumos garsių MMO žaidimų idėjas, tokių kaip „World of Warcraft“, „Lord of the Rings Online“... Pradžioje galėjau įveikti apmokymus, bet kam, jum visi MMO beveik vienodi, galvojau sau. Po minutėlės žaidėjai tiesiog pradėjo plūsti nesustojant, atrodė tuoj nebetilpsim. Nemokamame žaidime tiek žaidėjų? Keista. Miestelis buvo tiesiog perpildytas. Po akimirkos dauguma žaidėjų suskubo pagrybauti. Nuskubėjau ir aš. O ir tie grybai nepaprasti, jie juda, turi ginklą ir nėra itin draugiški. Taip, judantys grybai. Ne pirmas žaidimas, kuriame tokius matau. Truputėlį juos pamušęs supratau, kad čia vėl įprastai teks mušti priešus.

Pabandžiau pasižiūrėti kas per užduotys žaidime yra. Pirmajame „Pioneers“ miestelyje (o gal kaimelyje) užduotys buvo pačios paprasčiausios, nueik ir pašnekėk su greta stovinčiu žmogumi, paimk kažkokius popiergalius ir prilipdyk prie skelbimų lentos aname kaimelio gale. Vėliau užduotys pasunkėja ir paįvairėja, žinoma, čia jau reikės medžioti monstrus, tyrinėti daug teritorijų. Žaidimo kvestai ne ką labiau nusileidžia kitiems mokamiems MMO žaidimams kvestų atžvilgiu , kadangi vėl reikės lakstyti iš taško A į tašką B, surasti kokį monstrą ar su kuo pakalbėti. Žaidėją lydės ne vien tokios užduotys. Kartais bus ir specialios užduotys, kur reikės nukauti kokį bosą, o čia jau aišku vienam niekaip, todėl tenka jungtis į grupę su kitais žaidėjais. Sutiksime ir įdomesnių užduočių, pavyzdžiui sugauti banditą ir sugrūsti

Paveikslėlis

Bekylant lygiui automatiškai įgyjame savo klasės įgūdžius (gabumus). Vėliau juos tobuliname, išleisdami ant jų surinktus TP ( Talento taškai ) taškus. Taip galime tobulinti kiekvieną gabumą savo nuožiūrą. Tereikia eiti į skill‘ų ( gabumų ) meniu, pasirinkti kokį nors skill‘ą ir daryti „upgrade“, tuomet šis gabumas (o tai dažniausiai koks super smūgis ir pan.) tampa galingesnis, pavyzdžiui galime nuimti daugiau gyvybių monstrui. Vėliau, pasiekę 10 lygį galime pasirinkti antrąją klasę. Žaidime taip pat galime išmokti ir papildomų gabumų. Pavyzdžiui, „crafting“ gabumas leis kaldinti įvairiausius įrankius. Kitas gabumas leis rankioti visokias žoles ar brangakmenius išsibarsčiusius žaidimo pasaulyje.

Kitas smagus dalykėlis, tai galimybė kiekvienam žaidėjui turėti savo namus. Kol kas apie jį plačiau papasakoti neišeis, nes jis tuščias, tik žavi prižiūrėtoja yra. Na žinoma, vėliau jį galėsime užpildyti, laikyti daiktus, pagražinti. Prie namo durų galime pasižiūrėti paštą, taip tarpusavyje žaidėjai gali rašinėtis. Jei žinote kito žaidėjo kambario numerį ir slaptažodį, galite užeiti pas jį į svečius. Sukurti šiam žaidimui kambarių idėja tikrai nebloga.

Paveikslėlis

Įėjęs į vartotojo sąsają supratau, kad čia viskas bus panašu į kitus MMO žaidimus. Paspaudę C klavišą patenkame į pagrindinę žaidėjo statistikos lentelę. Čia taip pat galime keisti drabužius, ginklus, matyti pagrindinę savo herojaus statistiką. O drabužių ir ginklų žaidime tikrai daug. Galite dėvėti įvairiausius šarvus, nusipirkti diržą, kuris prideda gynybos taškų, ar net apsiaustą ant pečių. O šie daiktai dar ir lūžta. Tokiu atveju reikia bėgti pas žmogų, kuris galėtų juos pataisyti. Žaidime didelį vaidmenį atlieka įvairiausių rūšių runos, jomis tobulinami ginklai, suteikiamos teleportacijos galimybės.

Visas kitas paneles galima pamatyti paspaudus tam tikrą klavišą arba tiesiog paspaudus „Functions“ ženkliuką kairiajame šone, per kurį ir galime patekti į kokią nors panelę. Tikrai patogu, tačiau kai kurios raidės nelabai tinka atitinkamai panelei, pavyzdžiui, aš nesu labai pratęs spausti K klavišą, norint patekti į skill‘ų skiltį.

Manau reiktų truputėlį parašyti ir apie patį Taborea pasaulį. Kaip ir daugelis kitų MMO pasaulių šis turi savo istoriją. O ji suskirstyta į 5 epochas, nuo pasaulio sukūrimo pradžios. Žaidime rasime ne tik atvirų teritorijų, bet ir požemių, kasyklų ir net senų griuvėsių. Čia monstrai jau kiek įdomesni ir galingesni. Tiesa, žaidime dabar vyksta Kalėdinė šventė, todėl galime sutikti išties keistą priešą, blogą senį šaltį. Taip, tas pats, raudonu apsiaustu ir balta barzda. O jis dar ir dovanėles išmeta. Šia proga žaidimo miestuose papuoštos ir Kalėdų eglutės, pagalvojau, gal naktį ji kaip nors ir įsižiebs, bet deja ne. Dažnai kur nors prie vartų sutiksime grojančių nykštukų, tiesa, jie groja, o muzikėlės nesigirdi, daug kur kabo Kalėdiniai papuošimai. Kartais žaidimo metu prabėga tekstinis pranešimas, kad kažkur prabėgo sniego žmogus ar kažkas kažką užpuolė, taigi įvykių žaidime apstu. Žaidimo pasaulis apgyvendintas įvairiausias padarais, ne vien Kalėdų seneliais, žinoma, žmonės kol kas užima aukščiausia vietą, nes jų ne tik, kad daugiausia, bet jie šiuo metu ir vienintelė žaidžiama rasė. „Runes of Magic“ pasaulis susideda iš kelių regionų. Galėsime apsilankyti sniegynuose, stepėse ir net kanjonuose. Po šį pasaulį jums gali padėti keliauti žirgai, bet jų nuoma šiek tiek kainuoja. Miestuose jūsų taip pat lauks teleportai - patogu, greita ir nemokama.

Truputį apie PvP sistemą. Į ją dar labai nesigilinau, bet manau kažką paminėti galėčiau. Kai jūsų veikėjas pasiekia 15 lygį, galite tapti „PK“ arba pasireikšti PvP kovose. Bet iš pradžių žaidėjas privalo atlikti specialų kvestą, kuris ir suteiks galimybę kautis prieš kitus žaidėjus. Įvykdę šią užduotį jau galėsime tapti „PK“ ir kautis vienas prieš vieną arba jungtis į gildijas ir kovoti grupėmis. Kadangi žaidimas vis dar beta stadijoje, todėl yra apribojimų, PvP taisyklių (jos gali galioti ir pilnojoje žaidimo versijoje). PvP kovose žaidėjas gauna arba prarandą reputaciją ir taip tampa herojumi, kuris kaunasi už gėrį arba blogiečiu, demonu.

Paveikslėlis

„Runes of Magic“ grafika sakyčiau beveik prilygsta ir kai kuriems mokamiems žaidimams. Žinoma, jos negalima lyginti su žaidimais, turinčia geriausia grafiką. Tačiau užsidėkime papildomus efektus kaip „bloom“, pilnus šešėlius bei vandens efektus ir kadrų per sekundę dažnis kartais gali nukristi iki 25 per sekundę. Sakyčiau, grafika šiek tiek „užneša“ į „WoW“, bet nėra ant tiek animacinė, kad būtų vos ne identiška. Didžiausia „World of Warcraft“ atmosfera man pasijaučia miškelyje arba kasyklose. Atvirose plotuose nelabai. „Runes of Magic“ turi savitą atmosferą, kaip ir kiekvienas MMO žaidimas. Gražu pasižiūrėti į aušrą, malūną, stebuklingas rūnas. O dar didesnis grožis Varanas mieste, visur ta akmeninė architektūra, aukšti bokštai, pastato viduje besiskverbiantys spindulėliai. Jei jau prakalbau apie žaidimo atmosferą, tai mane užkabino garsai, o tiksliau paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas ir kiti garseliai, o jie tai tikrai malonūs ausiai.

Taigi, tiek pavyko pamatyti per tą gana nedidelį laiko tarpą. O pamatyti spėjau tikrai išties nemažai. Žaidimas galėtų užkabinti žaidėją, kadangi turi daugumos garsių MMO savybių ir šiaip neblogų idėjų. Žinoma, tai ne „WoW“ lygio žaidimas, bet vistiek, jį žaisdami galbūt patirsite daug malonumo. Dabar belieka laukti testo pabaigos ir sulaukti pilno žaidimo paleidimo, tik tada jį bus galima pilnai vertinti ir išbandyti visas teikiamas galimybes, nes šiuo metu žaidime vis dar yra nemažai klaidų, neišbaigtų tekstų, neaiškumų, grafinių klaidų ir neišbaigtumo. Tuomet ir žiūrėsime ar tai paprastas „WoW“ klonas ar daug daugiau nei „WoW“ klonas, kaip dauguma sako. Žaidimas didelis ir iš pirmo žvilgsnio atrodo tikrai pasisekęs kaip nemokamas žaidimas. Ir galbūt... galbūt tikrai būtų galima tvirtinti, kad tai yra geriausias nemokamas MMO žaidimas.

Saltiniai: http://www.games.com

Pastaruoju metu nemokamų žaidimų vis daugėja. Atrodo, kad jau niekas nieko gero nepasiūlys. Kartą, o tai buvo vasaros įkarštis atradau tokį žaidimėlį „Runes of Magic“. Pagalvojau, ir dar vienas nemokamas MMO, kiek jau galima? Eilinis klonas ir tiek. Tačiau, tokias mano mintis šiek tiek atbaidė žaidimo kūrėjų „Frogster“ pažadai. O jie žadėjo daug: net 6 klases (man rodos kiekvienas MMO gali tiek pasiūlyti), galybę užduočių (dabar visi žaidimai siūlo galybę), visokių reputacijų, gildijų ir kitokių sistemų. O kur dar magiškosios runos, teleportacijos galimybės bei ginklų tobulinimai. O dar tas pasakymas „tai daugiau nei WoW klonas“. Žaidimas nepatingėjo net ir vasarą į „Games Convention 08“ renginį nuvykti, galbūt jis tikrai bus bent kiek geresnis už kitus nemokamus MMO, jei jau sugebėjo atsidurti šiame renginyje? Ką gi, atrodo kūrėjams pavyko mane įtikinti ir priversti jo laukti.

Jau rugsėjį prasidėjo uždaras beta testavimas. Deja, ne visiems į jį pavyko patekti. Kas kelias savaites kūrėjai išsiųsdavo po 300 pakvietimų, tačiau žaidėjų buvo tiek, kad pusę iš jų liko už borto. Norinčių patekti į beta testą daug – pakvietimų mažai. Todėl teko toliau laukti. Dauguma MMO tinklapių žaidimą spėjo tituluoti kaip „best free-to-play-MMO“, todėl išbandyti žaidimą knietėjo dar labiau. Po pusės metų laukimo pagaliau prasidėjo atviras beta testas. Taip, gruodžio 15-oji yra diena, kada prasideda atviras beta testas ir visi norintys gali išbandyti „Runes of Magic“. Prieš pradėdamas rašyti įspūdžius iškart pranešu, jog šį kartą žaidimo nevertinsiu, kadangi jis vis dar beta stadijoje.

Paveikslėlis

Jau pradžioje kilo šiokių tokių keblumų. Reikėjo susirasti ir atsisiųsti klientą. Įdiegus žaidimą kilo problemų su naujausiais atnaujinimais, galbūt tuo metu buvo per didelė apkrova. Belaukdamas kol parsiųs ir įdiegs atnaujinimus knapsojau oficialiame „Runes of Magic“ tinklapyje. Tuo metu vėl buvo užėjusi mintis „eilinis klonas ir tiek“. Ech, tuo metu iškart baigė diegti atnaujinimus, todėl nieko nelaukdamas ir viską pamiršęs pagaliau nulindau į žaidimą.

Kai tik pamačiau meniu, tikrai nustebau, nes atrodė tikrai gražiai. Kažkoks miškelis, upelis ir graži muzikėlė. Prisijungiau prie savo vartotojo ir suskubau susikurti žaidėją. Tiesa, prieš tai galėjau pasirinkti į kurį serverį eiti, į PvE arba PvP (apie tai kiek vėliau), pasirinkau pirmąjį variantą. O veikėjo kūrimas vyko jau įprastai, galime pasirinkti šukuoseną, veido išraišką, rankų ir kojų storį, ilgį, plaukų spalvą ir daugybę kitokių smulkmenėlių. O plaukų spalvą galime pasirinkti praktiškai bet kokią. Norite violetinės spalvos? Prašom. Nusidažykite šia spalva. Norite žalios ar raudonos spalvos? Prašom. Galime pasirinkti ir veido spalvą, nuo tamsiausios iki šviesiausios. Žaidime kol kas yra viena žaidžiama rasė – žmonės, ir galimybė pasirinkti vieną iš 6 klasių: Warrior, Scout, Rogue, Mage, Priest, Knight. Pasirinkau Rogue, ir po kelių sekundžių krovimo pagaliau atsidūriau žaidimo pasaulyje pavadintu Taborea.

Paveikslėlis

Pačią pirmą akimirką pasaulis nebuvo labai pilnas. Matyt, prisijungiau tuo metu, kai iškart startavo serveris. Pasijutau išties keistai, galbūt, kad tai jau esu regėjęs. „Runes of Magic“ turi pasiskolinęs daugumos garsių MMO žaidimų idėjas, tokių kaip „World of Warcraft“, „Lord of the Rings Online“... Pradžioje galėjau įveikti apmokymus, bet kam, jum visi MMO beveik vienodi, galvojau sau. Po minutėlės žaidėjai tiesiog pradėjo plūsti nesustojant, atrodė tuoj nebetilpsim. Nemokamame žaidime tiek žaidėjų? Keista. Miestelis buvo tiesiog perpildytas. Po akimirkos dauguma žaidėjų suskubo pagrybauti. Nuskubėjau ir aš. O ir tie grybai nepaprasti, jie juda, turi ginklą ir nėra itin draugiški. Taip, judantys grybai. Ne pirmas žaidimas, kuriame tokius matau. Truputėlį juos pamušęs supratau, kad čia vėl įprastai teks mušti priešus.

Pabandžiau pasižiūrėti kas per užduotys žaidime yra. Pirmajame „Pioneers“ miestelyje (o gal kaimelyje) užduotys buvo pačios paprasčiausios, nueik ir pašnekėk su greta stovinčiu žmogumi, paimk kažkokius popiergalius ir prilipdyk prie skelbimų lentos aname kaimelio gale. Vėliau užduotys pasunkėja ir paįvairėja, žinoma, čia jau reikės medžioti monstrus, tyrinėti daug teritorijų. Žaidimo kvestai ne ką labiau nusileidžia kitiems mokamiems MMO žaidimams kvestų atžvilgiu , kadangi vėl reikės lakstyti iš taško A į tašką B, surasti kokį monstrą ar su kuo pakalbėti. Žaidėją lydės ne vien tokios užduotys. Kartais bus ir specialios užduotys, kur reikės nukauti kokį bosą, o čia jau aišku vienam niekaip, todėl tenka jungtis į grupę su kitais žaidėjais. Sutiksime ir įdomesnių užduočių, pavyzdžiui sugauti banditą ir sugrūsti

Paveikslėlis

Bekylant lygiui automatiškai įgyjame savo klasės įgūdžius (gabumus). Vėliau juos tobuliname, išleisdami ant jų surinktus TP ( Talento taškai ) taškus. Taip galime tobulinti kiekvieną gabumą savo nuožiūrą. Tereikia eiti į skill‘ų ( gabumų ) meniu, pasirinkti kokį nors skill‘ą ir daryti „upgrade“, tuomet šis gabumas (o tai dažniausiai koks super smūgis ir pan.) tampa galingesnis, pavyzdžiui galime nuimti daugiau gyvybių monstrui. Vėliau, pasiekę 10 lygį galime pasirinkti antrąją klasę. Žaidime taip pat galime išmokti ir papildomų gabumų. Pavyzdžiui, „crafting“ gabumas leis kaldinti įvairiausius įrankius. Kitas gabumas leis rankioti visokias žoles ar brangakmenius išsibarsčiusius žaidimo pasaulyje.

Kitas smagus dalykėlis, tai galimybė kiekvienam žaidėjui turėti savo namus. Kol kas apie jį plačiau papasakoti neišeis, nes jis tuščias, tik žavi prižiūrėtoja yra. Na žinoma, vėliau jį galėsime užpildyti, laikyti daiktus, pagražinti. Prie namo durų galime pasižiūrėti paštą, taip tarpusavyje žaidėjai gali rašinėtis. Jei žinote kito žaidėjo kambario numerį ir slaptažodį, galite užeiti pas jį į svečius. Sukurti šiam žaidimui kambarių idėja tikrai nebloga.

Paveikslėlis

Įėjęs į vartotojo sąsają supratau, kad čia viskas bus panašu į kitus MMO žaidimus. Paspaudę C klavišą patenkame į pagrindinę žaidėjo statistikos lentelę. Čia taip pat galime keisti drabužius, ginklus, matyti pagrindinę savo herojaus statistiką. O drabužių ir ginklų žaidime tikrai daug. Galite dėvėti įvairiausius šarvus, nusipirkti diržą, kuris prideda gynybos taškų, ar net apsiaustą ant pečių. O šie daiktai dar ir lūžta. Tokiu atveju reikia bėgti pas žmogų, kuris galėtų juos pataisyti. Žaidime didelį vaidmenį atlieka įvairiausių rūšių runos, jomis tobulinami ginklai, suteikiamos teleportacijos galimybės.

Visas kitas paneles galima pamatyti paspaudus tam tikrą klavišą arba tiesiog paspaudus „Functions“ ženkliuką kairiajame šone, per kurį ir galime patekti į kokią nors panelę. Tikrai patogu, tačiau kai kurios raidės nelabai tinka atitinkamai panelei, pavyzdžiui, aš nesu labai pratęs spausti K klavišą, norint patekti į skill‘ų skiltį.

Manau reiktų truputėlį parašyti ir apie patį Taborea pasaulį. Kaip ir daugelis kitų MMO pasaulių šis turi savo istoriją. O ji suskirstyta į 5 epochas, nuo pasaulio sukūrimo pradžios. Žaidime rasime ne tik atvirų teritorijų, bet ir požemių, kasyklų ir net senų griuvėsių. Čia monstrai jau kiek įdomesni ir galingesni. Tiesa, žaidime dabar vyksta Kalėdinė šventė, todėl galime sutikti išties keistą priešą, blogą senį šaltį. Taip, tas pats, raudonu apsiaustu ir balta barzda. O jis dar ir dovanėles išmeta. Šia proga žaidimo miestuose papuoštos ir Kalėdų eglutės, pagalvojau, gal naktį ji kaip nors ir įsižiebs, bet deja ne. Dažnai kur nors prie vartų sutiksime grojančių nykštukų, tiesa, jie groja, o muzikėlės nesigirdi, daug kur kabo Kalėdiniai papuošimai. Kartais žaidimo metu prabėga tekstinis pranešimas, kad kažkur prabėgo sniego žmogus ar kažkas kažką užpuolė, taigi įvykių žaidime apstu. Žaidimo pasaulis apgyvendintas įvairiausias padarais, ne vien Kalėdų seneliais, žinoma, žmonės kol kas užima aukščiausia vietą, nes jų ne tik, kad daugiausia, bet jie šiuo metu ir vienintelė žaidžiama rasė. „Runes of Magic“ pasaulis susideda iš kelių regionų. Galėsime apsilankyti sniegynuose, stepėse ir net kanjonuose. Po šį pasaulį jums gali padėti keliauti žirgai, bet jų nuoma šiek tiek kainuoja. Miestuose jūsų taip pat lauks teleportai - patogu, greita ir nemokama.

Truputį apie PvP sistemą. Į ją dar labai nesigilinau, bet manau kažką paminėti galėčiau. Kai jūsų veikėjas pasiekia 15 lygį, galite tapti „PK“ arba pasireikšti PvP kovose. Bet iš pradžių žaidėjas privalo atlikti specialų kvestą, kuris ir suteiks galimybę kautis prieš kitus žaidėjus. Įvykdę šią užduotį jau galėsime tapti „PK“ ir kautis vienas prieš vieną arba jungtis į gildijas ir kovoti grupėmis. Kadangi žaidimas vis dar beta stadijoje, todėl yra apribojimų, PvP taisyklių (jos gali galioti ir pilnojoje žaidimo versijoje). PvP kovose žaidėjas gauna arba prarandą reputaciją ir taip tampa herojumi, kuris kaunasi už gėrį arba blogiečiu, demonu.

Paveikslėlis

„Runes of Magic“ grafika sakyčiau beveik prilygsta ir kai kuriems mokamiems žaidimams. Žinoma, jos negalima lyginti su žaidimais, turinčia geriausia grafiką. Tačiau užsidėkime papildomus efektus kaip „bloom“, pilnus šešėlius bei vandens efektus ir kadrų per sekundę dažnis kartais gali nukristi iki 25 per sekundę. Sakyčiau, grafika šiek tiek „užneša“ į „WoW“, bet nėra ant tiek animacinė, kad būtų vos ne identiška. Didžiausia „World of Warcraft“ atmosfera man pasijaučia miškelyje arba kasyklose. Atvirose plotuose nelabai. „Runes of Magic“ turi savitą atmosferą, kaip ir kiekvienas MMO žaidimas. Gražu pasižiūrėti į aušrą, malūną, stebuklingas rūnas. O dar didesnis grožis Varanas mieste, visur ta akmeninė architektūra, aukšti bokštai, pastato viduje besiskverbiantys spindulėliai. Jei jau prakalbau apie žaidimo atmosferą, tai mane užkabino garsai, o tiksliau paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas ir kiti garseliai, o jie tai tikrai malonūs ausiai.

Taigi, tiek pavyko pamatyti per tą gana nedidelį laiko tarpą. O pamatyti spėjau tikrai išties nemažai. Žaidimas galėtų užkabinti žaidėją, kadangi turi daugumos garsių MMO savybių ir šiaip neblogų idėjų. Žinoma, tai ne „WoW“ lygio žaidimas, bet vistiek, jį žaisdami galbūt patirsite daug malonumo. Dabar belieka laukti testo pabaigos ir sulaukti pilno žaidimo paleidimo, tik tada jį bus galima pilnai vertinti ir išbandyti visas teikiamas galimybes, nes šiuo metu žaidime vis dar yra nemažai klaidų, neišbaigtų tekstų, neaiškumų, grafinių klaidų ir neišbaigtumo. Tuomet ir žiūrėsime ar tai paprastas „WoW“ klonas ar daug daugiau nei „WoW“ klonas, kaip dauguma sako. Žaidimas didelis ir iš pirmo žvilgsnio atrodo tikrai pasisekęs kaip nemokamas žaidimas. Ir galbūt... galbūt tikrai būtų galima tvirtinti, kad tai yra geriausias nemokamas MMO žaidimas.

Saltiniai: http://www.games.com

Pastaruoju metu nemokamų žaidimų vis daugėja. Atrodo, kad jau niekas nieko gero nepasiūlys. Kartą, o tai buvo vasaros įkarštis atradau tokį žaidimėlį „Runes of Magic“. Pagalvojau, ir dar vienas nemokamas MMO, kiek jau galima? Eilinis klonas ir tiek. Tačiau, tokias mano mintis šiek tiek atbaidė žaidimo kūrėjų „Frogster“ pažadai. O jie žadėjo daug: net 6 klases (man rodos kiekvienas MMO gali tiek pasiūlyti), galybę užduočių (dabar visi žaidimai siūlo galybę), visokių reputacijų, gildijų ir kitokių sistemų. O kur dar magiškosios runos, teleportacijos galimybės bei ginklų tobulinimai. O dar tas pasakymas „tai daugiau nei WoW klonas“. Žaidimas nepatingėjo net ir vasarą į „Games Convention 08“ renginį nuvykti, galbūt jis tikrai bus bent kiek geresnis už kitus nemokamus MMO, jei jau sugebėjo atsidurti šiame renginyje? Ką gi, atrodo kūrėjams pavyko mane įtikinti ir priversti jo laukti.

Jau rugsėjį prasidėjo uždaras beta testavimas. Deja, ne visiems į jį pavyko patekti. Kas kelias savaites kūrėjai išsiųsdavo po 300 pakvietimų, tačiau žaidėjų buvo tiek, kad pusę iš jų liko už borto. Norinčių patekti į beta testą daug – pakvietimų mažai. Todėl teko toliau laukti. Dauguma MMO tinklapių žaidimą spėjo tituluoti kaip „best free-to-play-MMO“, todėl išbandyti žaidimą knietėjo dar labiau. Po pusės metų laukimo pagaliau prasidėjo atviras beta testas. Taip, gruodžio 15-oji yra diena, kada prasideda atviras beta testas ir visi norintys gali išbandyti „Runes of Magic“. Prieš pradėdamas rašyti įspūdžius iškart pranešu, jog šį kartą žaidimo nevertinsiu, kadangi jis vis dar beta stadijoje.

Paveikslėlis

Jau pradžioje kilo šiokių tokių keblumų. Reikėjo susirasti ir atsisiųsti klientą. Įdiegus žaidimą kilo problemų su naujausiais atnaujinimais, galbūt tuo metu buvo per didelė apkrova. Belaukdamas kol parsiųs ir įdiegs atnaujinimus knapsojau oficialiame „Runes of Magic“ tinklapyje. Tuo metu vėl buvo užėjusi mintis „eilinis klonas ir tiek“. Ech, tuo metu iškart baigė diegti atnaujinimus, todėl nieko nelaukdamas ir viską pamiršęs pagaliau nulindau į žaidimą.

Kai tik pamačiau meniu, tikrai nustebau, nes atrodė tikrai gražiai. Kažkoks miškelis, upelis ir graži muzikėlė. Prisijungiau prie savo vartotojo ir suskubau susikurti žaidėją. Tiesa, prieš tai galėjau pasirinkti į kurį serverį eiti, į PvE arba PvP (apie tai kiek vėliau), pasirinkau pirmąjį variantą. O veikėjo kūrimas vyko jau įprastai, galime pasirinkti šukuoseną, veido išraišką, rankų ir kojų storį, ilgį, plaukų spalvą ir daugybę kitokių smulkmenėlių. O plaukų spalvą galime pasirinkti praktiškai bet kokią. Norite violetinės spalvos? Prašom. Nusidažykite šia spalva. Norite žalios ar raudonos spalvos? Prašom. Galime pasirinkti ir veido spalvą, nuo tamsiausios iki šviesiausios. Žaidime kol kas yra viena žaidžiama rasė – žmonės, ir galimybė pasirinkti vieną iš 6 klasių: Warrior, Scout, Rogue, Mage, Priest, Knight. Pasirinkau Rogue, ir po kelių sekundžių krovimo pagaliau atsidūriau žaidimo pasaulyje pavadintu Taborea.

Paveikslėlis

Pačią pirmą akimirką pasaulis nebuvo labai pilnas. Matyt, prisijungiau tuo metu, kai iškart startavo serveris. Pasijutau išties keistai, galbūt, kad tai jau esu regėjęs. „Runes of Magic“ turi pasiskolinęs daugumos garsių MMO žaidimų idėjas, tokių kaip „World of Warcraft“, „Lord of the Rings Online“... Pradžioje galėjau įveikti apmokymus, bet kam, jum visi MMO beveik vienodi, galvojau sau. Po minutėlės žaidėjai tiesiog pradėjo plūsti nesustojant, atrodė tuoj nebetilpsim. Nemokamame žaidime tiek žaidėjų? Keista. Miestelis buvo tiesiog perpildytas. Po akimirkos dauguma žaidėjų suskubo pagrybauti. Nuskubėjau ir aš. O ir tie grybai nepaprasti, jie juda, turi ginklą ir nėra itin draugiški. Taip, judantys grybai. Ne pirmas žaidimas, kuriame tokius matau. Truputėlį juos pamušęs supratau, kad čia vėl įprastai teks mušti priešus.

Pabandžiau pasižiūrėti kas per užduotys žaidime yra. Pirmajame „Pioneers“ miestelyje (o gal kaimelyje) užduotys buvo pačios paprasčiausios, nueik ir pašnekėk su greta stovinčiu žmogumi, paimk kažkokius popiergalius ir prilipdyk prie skelbimų lentos aname kaimelio gale. Vėliau užduotys pasunkėja ir paįvairėja, žinoma, čia jau reikės medžioti monstrus, tyrinėti daug teritorijų. Žaidimo kvestai ne ką labiau nusileidžia kitiems mokamiems MMO žaidimams kvestų atžvilgiu , kadangi vėl reikės lakstyti iš taško A į tašką B, surasti kokį monstrą ar su kuo pakalbėti. Žaidėją lydės ne vien tokios užduotys. Kartais bus ir specialios užduotys, kur reikės nukauti kokį bosą, o čia jau aišku vienam niekaip, todėl tenka jungtis į grupę su kitais žaidėjais. Sutiksime ir įdomesnių užduočių, pavyzdžiui sugauti banditą ir sugrūsti

Paveikslėlis

Bekylant lygiui automatiškai įgyjame savo klasės įgūdžius (gabumus). Vėliau juos tobuliname, išleisdami ant jų surinktus TP ( Talento taškai ) taškus. Taip galime tobulinti kiekvieną gabumą savo nuožiūrą. Tereikia eiti į skill‘ų ( gabumų ) meniu, pasirinkti kokį nors skill‘ą ir daryti „upgrade“, tuomet šis gabumas (o tai dažniausiai koks super smūgis ir pan.) tampa galingesnis, pavyzdžiui galime nuimti daugiau gyvybių monstrui. Vėliau, pasiekę 10 lygį galime pasirinkti antrąją klasę. Žaidime taip pat galime išmokti ir papildomų gabumų. Pavyzdžiui, „crafting“ gabumas leis kaldinti įvairiausius įrankius. Kitas gabumas leis rankioti visokias žoles ar brangakmenius išsibarsčiusius žaidimo pasaulyje.

Kitas smagus dalykėlis, tai galimybė kiekvienam žaidėjui turėti savo namus. Kol kas apie jį plačiau papasakoti neišeis, nes jis tuščias, tik žavi prižiūrėtoja yra. Na žinoma, vėliau jį galėsime užpildyti, laikyti daiktus, pagražinti. Prie namo durų galime pasižiūrėti paštą, taip tarpusavyje žaidėjai gali rašinėtis. Jei žinote kito žaidėjo kambario numerį ir slaptažodį, galite užeiti pas jį į svečius. Sukurti šiam žaidimui kambarių idėja tikrai nebloga.

Paveikslėlis

Įėjęs į vartotojo sąsają supratau, kad čia viskas bus panašu į kitus MMO žaidimus. Paspaudę C klavišą patenkame į pagrindinę žaidėjo statistikos lentelę. Čia taip pat galime keisti drabužius, ginklus, matyti pagrindinę savo herojaus statistiką. O drabužių ir ginklų žaidime tikrai daug. Galite dėvėti įvairiausius šarvus, nusipirkti diržą, kuris prideda gynybos taškų, ar net apsiaustą ant pečių. O šie daiktai dar ir lūžta. Tokiu atveju reikia bėgti pas žmogų, kuris galėtų juos pataisyti. Žaidime didelį vaidmenį atlieka įvairiausių rūšių runos, jomis tobulinami ginklai, suteikiamos teleportacijos galimybės.

Visas kitas paneles galima pamatyti paspaudus tam tikrą klavišą arba tiesiog paspaudus „Functions“ ženkliuką kairiajame šone, per kurį ir galime patekti į kokią nors panelę. Tikrai patogu, tačiau kai kurios raidės nelabai tinka atitinkamai panelei, pavyzdžiui, aš nesu labai pratęs spausti K klavišą, norint patekti į skill‘ų skiltį.

Manau reiktų truputėlį parašyti ir apie patį Taborea pasaulį. Kaip ir daugelis kitų MMO pasaulių šis turi savo istoriją. O ji suskirstyta į 5 epochas, nuo pasaulio sukūrimo pradžios. Žaidime rasime ne tik atvirų teritorijų, bet ir požemių, kasyklų ir net senų griuvėsių. Čia monstrai jau kiek įdomesni ir galingesni. Tiesa, žaidime dabar vyksta Kalėdinė šventė, todėl galime sutikti išties keistą priešą, blogą senį šaltį. Taip, tas pats, raudonu apsiaustu ir balta barzda. O jis dar ir dovanėles išmeta. Šia proga žaidimo miestuose papuoštos ir Kalėdų eglutės, pagalvojau, gal naktį ji kaip nors ir įsižiebs, bet deja ne. Dažnai kur nors prie vartų sutiksime grojančių nykštukų, tiesa, jie groja, o muzikėlės nesigirdi, daug kur kabo Kalėdiniai papuošimai. Kartais žaidimo metu prabėga tekstinis pranešimas, kad kažkur prabėgo sniego žmogus ar kažkas kažką užpuolė, taigi įvykių žaidime apstu. Žaidimo pasaulis apgyvendintas įvairiausias padarais, ne vien Kalėdų seneliais, žinoma, žmonės kol kas užima aukščiausia vietą, nes jų ne tik, kad daugiausia, bet jie šiuo metu ir vienintelė žaidžiama rasė. „Runes of Magic“ pasaulis susideda iš kelių regionų. Galėsime apsilankyti sniegynuose, stepėse ir net kanjonuose. Po šį pasaulį jums gali padėti keliauti žirgai, bet jų nuoma šiek tiek kainuoja. Miestuose jūsų taip pat lauks teleportai - patogu, greita ir nemokama.

Truputį apie PvP sistemą. Į ją dar labai nesigilinau, bet manau kažką paminėti galėčiau. Kai jūsų veikėjas pasiekia 15 lygį, galite tapti „PK“ arba pasireikšti PvP kovose. Bet iš pradžių žaidėjas privalo atlikti specialų kvestą, kuris ir suteiks galimybę kautis prieš kitus žaidėjus. Įvykdę šią užduotį jau galėsime tapti „PK“ ir kautis vienas prieš vieną arba jungtis į gildijas ir kovoti grupėmis. Kadangi žaidimas vis dar beta stadijoje, todėl yra apribojimų, PvP taisyklių (jos gali galioti ir pilnojoje žaidimo versijoje). PvP kovose žaidėjas gauna arba prarandą reputaciją ir taip tampa herojumi, kuris kaunasi už gėrį arba blogiečiu, demonu.

Paveikslėlis

„Runes of Magic“ grafika sakyčiau beveik prilygsta ir kai kuriems mokamiems žaidimams. Žinoma, jos negalima lyginti su žaidimais, turinčia geriausia grafiką. Tačiau užsidėkime papildomus efektus kaip „bloom“, pilnus šešėlius bei vandens efektus ir kadrų per sekundę dažnis kartais gali nukristi iki 25 per sekundę. Sakyčiau, grafika šiek tiek „užneša“ į „WoW“, bet nėra ant tiek animacinė, kad būtų vos ne identiška. Didžiausia „World of Warcraft“ atmosfera man pasijaučia miškelyje arba kasyklose. Atvirose plotuose nelabai. „Runes of Magic“ turi savitą atmosferą, kaip ir kiekvienas MMO žaidimas. Gražu pasižiūrėti į aušrą, malūną, stebuklingas rūnas. O dar didesnis grožis Varanas mieste, visur ta akmeninė architektūra, aukšti bokštai, pastato viduje besiskverbiantys spindulėliai. Jei jau prakalbau apie žaidimo atmosferą, tai mane užkabino garsai, o tiksliau paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas ir kiti garseliai, o jie tai tikrai malonūs ausiai.

Taigi, tiek pavyko pamatyti per tą gana nedidelį laiko tarpą. O pamatyti spėjau tikrai išties nemažai. Žaidimas galėtų užkabinti žaidėją, kadangi turi daugumos garsių MMO savybių ir šiaip neblogų idėjų. Žinoma, tai ne „WoW“ lygio žaidimas, bet vistiek, jį žaisdami galbūt patirsite daug malonumo. Dabar belieka laukti testo pabaigos ir sulaukti pilno žaidimo paleidimo, tik tada jį bus galima pilnai vertinti ir išbandyti visas teikiamas galimybes, nes šiuo metu žaidime vis dar yra nemažai klaidų, neišbaigtų tekstų, neaiškumų, grafinių klaidų ir neišbaigtumo. Tuomet ir žiūrėsime ar tai paprastas „WoW“ klonas ar daug daugiau nei „WoW“ klonas, kaip dauguma sako. Žaidimas didelis ir iš pirmo žvilgsnio atrodo tikrai pasisekęs kaip nemokamas žaidimas. Ir galbūt... galbūt tikrai būtų galima tvirtinti, kad tai yra geriausias nemokamas MMO žaidimas.

Saltiniai: http://www.games.com

Pastaruoju metu nemokamų žaidimų vis daugėja. Atrodo, kad jau niekas nieko gero nepasiūlys. Kartą, o tai buvo vasaros įkarštis atradau tokį žaidimėlį „Runes of Magic“. Pagalvojau, ir dar vienas nemokamas MMO, kiek jau galima? Eilinis klonas ir tiek. Tačiau, tokias mano mintis šiek tiek atbaidė žaidimo kūrėjų „Frogster“ pažadai. O jie žadėjo daug: net 6 klases (man rodos kiekvienas MMO gali tiek pasiūlyti), galybę užduočių (dabar visi žaidimai siūlo galybę), visokių reputacijų, gildijų ir kitokių sistemų. O kur dar magiškosios runos, teleportacijos galimybės bei ginklų tobulinimai. O dar tas pasakymas „tai daugiau nei WoW klonas“. Žaidimas nepatingėjo net ir vasarą į „Games Convention 08“ renginį nuvykti, galbūt jis tikrai bus bent kiek geresnis už kitus nemokamus MMO, jei jau sugebėjo atsidurti šiame renginyje? Ką gi, atrodo kūrėjams pavyko mane įtikinti ir priversti jo laukti.

Jau rugsėjį prasidėjo uždaras beta testavimas. Deja, ne visiems į jį pavyko patekti. Kas kelias savaites kūrėjai išsiųsdavo po 300 pakvietimų, tačiau žaidėjų buvo tiek, kad pusę iš jų liko už borto. Norinčių patekti į beta testą daug – pakvietimų mažai. Todėl teko toliau laukti. Dauguma MMO tinklapių žaidimą spėjo tituluoti kaip „best free-to-play-MMO“, todėl išbandyti žaidimą knietėjo dar labiau. Po pusės metų laukimo pagaliau prasidėjo atviras beta testas. Taip, gruodžio 15-oji yra diena, kada prasideda atviras beta testas ir visi norintys gali išbandyti „Runes of Magic“. Prieš pradėdamas rašyti įspūdžius iškart pranešu, jog šį kartą žaidimo nevertinsiu, kadangi jis vis dar beta stadijoje.

Paveikslėlis

Jau pradžioje kilo šiokių tokių keblumų. Reikėjo susirasti ir atsisiųsti klientą. Įdiegus žaidimą kilo problemų su naujausiais atnaujinimais, galbūt tuo metu buvo per didelė apkrova. Belaukdamas kol parsiųs ir įdiegs atnaujinimus knapsojau oficialiame „Runes of Magic“ tinklapyje. Tuo metu vėl buvo užėjusi mintis „eilinis klonas ir tiek“. Ech, tuo metu iškart baigė diegti atnaujinimus, todėl nieko nelaukdamas ir viską pamiršęs pagaliau nulindau į žaidimą.

Kai tik pamačiau meniu, tikrai nustebau, nes atrodė tikrai gražiai. Kažkoks miškelis, upelis ir graži muzikėlė. Prisijungiau prie savo vartotojo ir suskubau susikurti žaidėją. Tiesa, prieš tai galėjau pasirinkti į kurį serverį eiti, į PvE arba PvP (apie tai kiek vėliau), pasirinkau pirmąjį variantą. O veikėjo kūrimas vyko jau įprastai, galime pasirinkti šukuoseną, veido išraišką, rankų ir kojų storį, ilgį, plaukų spalvą ir daugybę kitokių smulkmenėlių. O plaukų spalvą galime pasirinkti praktiškai bet kokią. Norite violetinės spalvos? Prašom. Nusidažykite šia spalva. Norite žalios ar raudonos spalvos? Prašom. Galime pasirinkti ir veido spalvą, nuo tamsiausios iki šviesiausios. Žaidime kol kas yra viena žaidžiama rasė – žmonės, ir galimybė pasirinkti vieną iš 6 klasių: Warrior, Scout, Rogue, Mage, Priest, Knight. Pasirinkau Rogue, ir po kelių sekundžių krovimo pagaliau atsidūriau žaidimo pasaulyje pavadintu Taborea.

Paveikslėlis

Pačią pirmą akimirką pasaulis nebuvo labai pilnas. Matyt, prisijungiau tuo metu, kai iškart startavo serveris. Pasijutau išties keistai, galbūt, kad tai jau esu regėjęs. „Runes of Magic“ turi pasiskolinęs daugumos garsių MMO žaidimų idėjas, tokių kaip „World of Warcraft“, „Lord of the Rings Online“... Pradžioje galėjau įveikti apmokymus, bet kam, jum visi MMO beveik vienodi, galvojau sau. Po minutėlės žaidėjai tiesiog pradėjo plūsti nesustojant, atrodė tuoj nebetilpsim. Nemokamame žaidime tiek žaidėjų? Keista. Miestelis buvo tiesiog perpildytas. Po akimirkos dauguma žaidėjų suskubo pagrybauti. Nuskubėjau ir aš. O ir tie grybai nepaprasti, jie juda, turi ginklą ir nėra itin draugiški. Taip, judantys grybai. Ne pirmas žaidimas, kuriame tokius matau. Truputėlį juos pamušęs supratau, kad čia vėl įprastai teks mušti priešus.

Pabandžiau pasižiūrėti kas per užduotys žaidime yra. Pirmajame „Pioneers“ miestelyje (o gal kaimelyje) užduotys buvo pačios paprasčiausios, nueik ir pašnekėk su greta stovinčiu žmogumi, paimk kažkokius popiergalius ir prilipdyk prie skelbimų lentos aname kaimelio gale. Vėliau užduotys pasunkėja ir paįvairėja, žinoma, čia jau reikės medžioti monstrus, tyrinėti daug teritorijų. Žaidimo kvestai ne ką labiau nusileidžia kitiems mokamiems MMO žaidimams kvestų atžvilgiu , kadangi vėl reikės lakstyti iš taško A į tašką B, surasti kokį monstrą ar su kuo pakalbėti. Žaidėją lydės ne vien tokios užduotys. Kartais bus ir specialios užduotys, kur reikės nukauti kokį bosą, o čia jau aišku vienam niekaip, todėl tenka jungtis į grupę su kitais žaidėjais. Sutiksime ir įdomesnių užduočių, pavyzdžiui sugauti banditą ir sugrūsti

Paveikslėlis

Bekylant lygiui automatiškai įgyjame savo klasės įgūdžius (gabumus). Vėliau juos tobuliname, išleisdami ant jų surinktus TP ( Talento taškai ) taškus. Taip galime tobulinti kiekvieną gabumą savo nuožiūrą. Tereikia eiti į skill‘ų ( gabumų ) meniu, pasirinkti kokį nors skill‘ą ir daryti „upgrade“, tuomet šis gabumas (o tai dažniausiai koks super smūgis ir pan.) tampa galingesnis, pavyzdžiui galime nuimti daugiau gyvybių monstrui. Vėliau, pasiekę 10 lygį galime pasirinkti antrąją klasę. Žaidime taip pat galime išmokti ir papildomų gabumų. Pavyzdžiui, „crafting“ gabumas leis kaldinti įvairiausius įrankius. Kitas gabumas leis rankioti visokias žoles ar brangakmenius išsibarsčiusius žaidimo pasaulyje.

Kitas smagus dalykėlis, tai galimybė kiekvienam žaidėjui turėti savo namus. Kol kas apie jį plačiau papasakoti neišeis, nes jis tuščias, tik žavi prižiūrėtoja yra. Na žinoma, vėliau jį galėsime užpildyti, laikyti daiktus, pagražinti. Prie namo durų galime pasižiūrėti paštą, taip tarpusavyje žaidėjai gali rašinėtis. Jei žinote kito žaidėjo kambario numerį ir slaptažodį, galite užeiti pas jį į svečius. Sukurti šiam žaidimui kambarių idėja tikrai nebloga.

Paveikslėlis

Įėjęs į vartotojo sąsają supratau, kad čia viskas bus panašu į kitus MMO žaidimus. Paspaudę C klavišą patenkame į pagrindinę žaidėjo statistikos lentelę. Čia taip pat galime keisti drabužius, ginklus, matyti pagrindinę savo herojaus statistiką. O drabužių ir ginklų žaidime tikrai daug. Galite dėvėti įvairiausius šarvus, nusipirkti diržą, kuris prideda gynybos taškų, ar net apsiaustą ant pečių. O šie daiktai dar ir lūžta. Tokiu atveju reikia bėgti pas žmogų, kuris galėtų juos pataisyti. Žaidime didelį vaidmenį atlieka įvairiausių rūšių runos, jomis tobulinami ginklai, suteikiamos teleportacijos galimybės.

Visas kitas paneles galima pamatyti paspaudus tam tikrą klavišą arba tiesiog paspaudus „Functions“ ženkliuką kairiajame šone, per kurį ir galime patekti į kokią nors panelę. Tikrai patogu, tačiau kai kurios raidės nelabai tinka atitinkamai panelei, pavyzdžiui, aš nesu labai pratęs spausti K klavišą, norint patekti į skill‘ų skiltį.

Manau reiktų truputėlį parašyti ir apie patį Taborea pasaulį. Kaip ir daugelis kitų MMO pasaulių šis turi savo istoriją. O ji suskirstyta į 5 epochas, nuo pasaulio sukūrimo pradžios. Žaidime rasime ne tik atvirų teritorijų, bet ir požemių, kasyklų ir net senų griuvėsių. Čia monstrai jau kiek įdomesni ir galingesni. Tiesa, žaidime dabar vyksta Kalėdinė šventė, todėl galime sutikti išties keistą priešą, blogą senį šaltį. Taip, tas pats, raudonu apsiaustu ir balta barzda. O jis dar ir dovanėles išmeta. Šia proga žaidimo miestuose papuoštos ir Kalėdų eglutės, pagalvojau, gal naktį ji kaip nors ir įsižiebs, bet deja ne. Dažnai kur nors prie vartų sutiksime grojančių nykštukų, tiesa, jie groja, o muzikėlės nesigirdi, daug kur kabo Kalėdiniai papuošimai. Kartais žaidimo metu prabėga tekstinis pranešimas, kad kažkur prabėgo sniego žmogus ar kažkas kažką užpuolė, taigi įvykių žaidime apstu. Žaidimo pasaulis apgyvendintas įvairiausias padarais, ne vien Kalėdų seneliais, žinoma, žmonės kol kas užima aukščiausia vietą, nes jų ne tik, kad daugiausia, bet jie šiuo metu ir vienintelė žaidžiama rasė. „Runes of Magic“ pasaulis susideda iš kelių regionų. Galėsime apsilankyti sniegynuose, stepėse ir net kanjonuose. Po šį pasaulį jums gali padėti keliauti žirgai, bet jų nuoma šiek tiek kainuoja. Miestuose jūsų taip pat lauks teleportai - patogu, greita ir nemokama.

Truputį apie PvP sistemą. Į ją dar labai nesigilinau, bet manau kažką paminėti galėčiau. Kai jūsų veikėjas pasiekia 15 lygį, galite tapti „PK“ arba pasireikšti PvP kovose. Bet iš pradžių žaidėjas privalo atlikti specialų kvestą, kuris ir suteiks galimybę kautis prieš kitus žaidėjus. Įvykdę šią užduotį jau galėsime tapti „PK“ ir kautis vienas prieš vieną arba jungtis į gildijas ir kovoti grupėmis. Kadangi žaidimas vis dar beta stadijoje, todėl yra apribojimų, PvP taisyklių (jos gali galioti ir pilnojoje žaidimo versijoje). PvP kovose žaidėjas gauna arba prarandą reputaciją ir taip tampa herojumi, kuris kaunasi už gėrį arba blogiečiu, demonu.

Paveikslėlis

„Runes of Magic“ grafika sakyčiau beveik prilygsta ir kai kuriems mokamiems žaidimams. Žinoma, jos negalima lyginti su žaidimais, turinčia geriausia grafiką. Tačiau užsidėkime papildomus efektus kaip „bloom“, pilnus šešėlius bei vandens efektus ir kadrų per sekundę dažnis kartais gali nukristi iki 25 per sekundę. Sakyčiau, grafika šiek tiek „užneša“ į „WoW“, bet nėra ant tiek animacinė, kad būtų vos ne identiška. Didžiausia „World of Warcraft“ atmosfera man pasijaučia miškelyje arba kasyklose. Atvirose plotuose nelabai. „Runes of Magic“ turi savitą atmosferą, kaip ir kiekvienas MMO žaidimas. Gražu pasižiūrėti į aušrą, malūną, stebuklingas rūnas. O dar didesnis grožis Varanas mieste, visur ta akmeninė architektūra, aukšti bokštai, pastato viduje besiskverbiantys spindulėliai. Jei jau prakalbau apie žaidimo atmosferą, tai mane užkabino garsai, o tiksliau paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas ir kiti garseliai, o jie tai tikrai malonūs ausiai.

Taigi, tiek pavyko pamatyti per tą gana nedidelį laiko tarpą. O pamatyti spėjau tikrai išties nemažai. Žaidimas galėtų užkabinti žaidėją, kadangi turi daugumos garsių MMO savybių ir šiaip neblogų idėjų. Žinoma, tai ne „WoW“ lygio žaidimas, bet vistiek, jį žaisdami galbūt patirsite daug malonumo. Dabar belieka laukti testo pabaigos ir sulaukti pilno žaidimo paleidimo, tik tada jį bus galima pilnai vertinti ir išbandyti visas teikiamas galimybes, nes šiuo metu žaidime vis dar yra nemažai klaidų, neišbaigtų tekstų, neaiškumų, grafinių klaidų ir neišbaigtumo. Tuomet ir žiūrėsime ar tai paprastas „WoW“ klonas ar daug daugiau nei „WoW“ klonas, kaip dauguma sako. Žaidimas didelis ir iš pirmo žvilgsnio atrodo tikrai pasisekęs kaip nemokamas žaidimas. Ir galbūt... galbūt tikrai būtų galima tvirtinti, kad tai yra geriausias nemokamas MMO žaidimas.

Saltiniai: http://www.games.com

Pastaruoju metu nemokamų žaidimų vis daugėja. Atrodo, kad jau niekas nieko gero nepasiūlys. Kartą, o tai buvo vasaros įkarštis atradau tokį žaidimėlį „Runes of Magic“. Pagalvojau, ir dar vienas nemokamas MMO, kiek jau galima? Eilinis klonas ir tiek. Tačiau, tokias mano mintis šiek tiek atbaidė žaidimo kūrėjų „Frogster“ pažadai. O jie žadėjo daug: net 6 klases (man rodos kiekvienas MMO gali tiek pasiūlyti), galybę užduočių (dabar visi žaidimai siūlo galybę), visokių reputacijų, gildijų ir kitokių sistemų. O kur dar magiškosios runos, teleportacijos galimybės bei ginklų tobulinimai. O dar tas pasakymas „tai daugiau nei WoW klonas“. Žaidimas nepatingėjo net ir vasarą į „Games Convention 08“ renginį nuvykti, galbūt jis tikrai bus bent kiek geresnis už kitus nemokamus MMO, jei jau sugebėjo atsidurti šiame renginyje? Ką gi, atrodo kūrėjams pavyko mane įtikinti ir priversti jo laukti.

Jau rugsėjį prasidėjo uždaras beta testavimas. Deja, ne visiems į jį pavyko patekti. Kas kelias savaites kūrėjai išsiųsdavo po 300 pakvietimų, tačiau žaidėjų buvo tiek, kad pusę iš jų liko už borto. Norinčių patekti į beta testą daug – pakvietimų mažai. Todėl teko toliau laukti. Dauguma MMO tinklapių žaidimą spėjo tituluoti kaip „best free-to-play-MMO“, todėl išbandyti žaidimą knietėjo dar labiau. Po pusės metų laukimo pagaliau prasidėjo atviras beta testas. Taip, gruodžio 15-oji yra diena, kada prasideda atviras beta testas ir visi norintys gali išbandyti „Runes of Magic“. Prieš pradėdamas rašyti įspūdžius iškart pranešu, jog šį kartą žaidimo nevertinsiu, kadangi jis vis dar beta stadijoje.

Paveikslėlis

Jau pradžioje kilo šiokių tokių keblumų. Reikėjo susirasti ir atsisiųsti klientą. Įdiegus žaidimą kilo problemų su naujausiais atnaujinimais, galbūt tuo metu buvo per didelė apkrova. Belaukdamas kol parsiųs ir įdiegs atnaujinimus knapsojau oficialiame „Runes of Magic“ tinklapyje. Tuo metu vėl buvo užėjusi mintis „eilinis klonas ir tiek“. Ech, tuo metu iškart baigė diegti atnaujinimus, todėl nieko nelaukdamas ir viską pamiršęs pagaliau nulindau į žaidimą.

Kai tik pamačiau meniu, tikrai nustebau, nes atrodė tikrai gražiai. Kažkoks miškelis, upelis ir graži muzikėlė. Prisijungiau prie savo vartotojo ir suskubau susikurti žaidėją. Tiesa, prieš tai galėjau pasirinkti į kurį serverį eiti, į PvE arba PvP (apie tai kiek vėliau), pasirinkau pirmąjį variantą. O veikėjo kūrimas vyko jau įprastai, galime pasirinkti šukuoseną, veido išraišką, rankų ir kojų storį, ilgį, plaukų spalvą ir daugybę kitokių smulkmenėlių. O plaukų spalvą galime pasirinkti praktiškai bet kokią. Norite violetinės spalvos? Prašom. Nusidažykite šia spalva. Norite žalios ar raudonos spalvos? Prašom. Galime pasirinkti ir veido spalvą, nuo tamsiausios iki šviesiausios. Žaidime kol kas yra viena žaidžiama rasė – žmonės, ir galimybė pasirinkti vieną iš 6 klasių: Warrior, Scout, Rogue, Mage, Priest, Knight. Pasirinkau Rogue, ir po kelių sekundžių krovimo pagaliau atsidūriau žaidimo pasaulyje pavadintu Taborea.

Paveikslėlis

Pačią pirmą akimirką pasaulis nebuvo labai pilnas. Matyt, prisijungiau tuo metu, kai iškart startavo serveris. Pasijutau išties keistai, galbūt, kad tai jau esu regėjęs. „Runes of Magic“ turi pasiskolinęs daugumos garsių MMO žaidimų idėjas, tokių kaip „World of Warcraft“, „Lord of the Rings Online“... Pradžioje galėjau įveikti apmokymus, bet kam, jum visi MMO beveik vienodi, galvojau sau. Po minutėlės žaidėjai tiesiog pradėjo plūsti nesustojant, atrodė tuoj nebetilpsim. Nemokamame žaidime tiek žaidėjų? Keista. Miestelis buvo tiesiog perpildytas. Po akimirkos dauguma žaidėjų suskubo pagrybauti. Nuskubėjau ir aš. O ir tie grybai nepaprasti, jie juda, turi ginklą ir nėra itin draugiški. Taip, judantys grybai. Ne pirmas žaidimas, kuriame tokius matau. Truputėlį juos pamušęs supratau, kad čia vėl įprastai teks mušti priešus.

Pabandžiau pasižiūrėti kas per užduotys žaidime yra. Pirmajame „Pioneers“ miestelyje (o gal kaimelyje) užduotys buvo pačios paprasčiausios, nueik ir pašnekėk su greta stovinčiu žmogumi, paimk kažkokius popiergalius ir prilipdyk prie skelbimų lentos aname kaimelio gale. Vėliau užduotys pasunkėja ir paįvairėja, žinoma, čia jau reikės medžioti monstrus, tyrinėti daug teritorijų. Žaidimo kvestai ne ką labiau nusileidžia kitiems mokamiems MMO žaidimams kvestų atžvilgiu , kadangi vėl reikės lakstyti iš taško A į tašką B, surasti kokį monstrą ar su kuo pakalbėti. Žaidėją lydės ne vien tokios užduotys. Kartais bus ir specialios užduotys, kur reikės nukauti kokį bosą, o čia jau aišku vienam niekaip, todėl tenka jungtis į grupę su kitais žaidėjais. Sutiksime ir įdomesnių užduočių, pavyzdžiui sugauti banditą ir sugrūsti

Paveikslėlis

Bekylant lygiui automatiškai įgyjame savo klasės įgūdžius (gabumus). Vėliau juos tobuliname, išleisdami ant jų surinktus TP ( Talento taškai ) taškus. Taip galime tobulinti kiekvieną gabumą savo nuožiūrą. Tereikia eiti į skill‘ų ( gabumų ) meniu, pasirinkti kokį nors skill‘ą ir daryti „upgrade“, tuomet šis gabumas (o tai dažniausiai koks super smūgis ir pan.) tampa galingesnis, pavyzdžiui galime nuimti daugiau gyvybių monstrui. Vėliau, pasiekę 10 lygį galime pasirinkti antrąją klasę. Žaidime taip pat galime išmokti ir papildomų gabumų. Pavyzdžiui, „crafting“ gabumas leis kaldinti įvairiausius įrankius. Kitas gabumas leis rankioti visokias žoles ar brangakmenius išsibarsčiusius žaidimo pasaulyje.

Kitas smagus dalykėlis, tai galimybė kiekvienam žaidėjui turėti savo namus. Kol kas apie jį plačiau papasakoti neišeis, nes jis tuščias, tik žavi prižiūrėtoja yra. Na žinoma, vėliau jį galėsime užpildyti, laikyti daiktus, pagražinti. Prie namo durų galime pasižiūrėti paštą, taip tarpusavyje žaidėjai gali rašinėtis. Jei žinote kito žaidėjo kambario numerį ir slaptažodį, galite užeiti pas jį į svečius. Sukurti šiam žaidimui kambarių idėja tikrai nebloga.

Paveikslėlis

Įėjęs į vartotojo sąsają supratau, kad čia viskas bus panašu į kitus MMO žaidimus. Paspaudę C klavišą patenkame į pagrindinę žaidėjo statistikos lentelę. Čia taip pat galime keisti drabužius, ginklus, matyti pagrindinę savo herojaus statistiką. O drabužių ir ginklų žaidime tikrai daug. Galite dėvėti įvairiausius šarvus, nusipirkti diržą, kuris prideda gynybos taškų, ar net apsiaustą ant pečių. O šie daiktai dar ir lūžta. Tokiu atveju reikia bėgti pas žmogų, kuris galėtų juos pataisyti. Žaidime didelį vaidmenį atlieka įvairiausių rūšių runos, jomis tobulinami ginklai, suteikiamos teleportacijos galimybės.

Visas kitas paneles galima pamatyti paspaudus tam tikrą klavišą arba tiesiog paspaudus „Functions“ ženkliuką kairiajame šone, per kurį ir galime patekti į kokią nors panelę. Tikrai patogu, tačiau kai kurios raidės nelabai tinka atitinkamai panelei, pavyzdžiui, aš nesu labai pratęs spausti K klavišą, norint patekti į skill‘ų skiltį.

Manau reiktų truputėlį parašyti ir apie patį Taborea pasaulį. Kaip ir daugelis kitų MMO pasaulių šis turi savo istoriją. O ji suskirstyta į 5 epochas, nuo pasaulio sukūrimo pradžios. Žaidime rasime ne tik atvirų teritorijų, bet ir požemių, kasyklų ir net senų griuvėsių. Čia monstrai jau kiek įdomesni ir galingesni. Tiesa, žaidime dabar vyksta Kalėdinė šventė, todėl galime sutikti išties keistą priešą, blogą senį šaltį. Taip, tas pats, raudonu apsiaustu ir balta barzda. O jis dar ir dovanėles išmeta. Šia proga žaidimo miestuose papuoštos ir Kalėdų eglutės, pagalvojau, gal naktį ji kaip nors ir įsižiebs, bet deja ne. Dažnai kur nors prie vartų sutiksime grojančių nykštukų, tiesa, jie groja, o muzikėlės nesigirdi, daug kur kabo Kalėdiniai papuošimai. Kartais žaidimo metu prabėga tekstinis pranešimas, kad kažkur prabėgo sniego žmogus ar kažkas kažką užpuolė, taigi įvykių žaidime apstu. Žaidimo pasaulis apgyvendintas įvairiausias padarais, ne vien Kalėdų seneliais, žinoma, žmonės kol kas užima aukščiausia vietą, nes jų ne tik, kad daugiausia, bet jie šiuo metu ir vienintelė žaidžiama rasė. „Runes of Magic“ pasaulis susideda iš kelių regionų. Galėsime apsilankyti sniegynuose, stepėse ir net kanjonuose. Po šį pasaulį jums gali padėti keliauti žirgai, bet jų nuoma šiek tiek kainuoja. Miestuose jūsų taip pat lauks teleportai - patogu, greita ir nemokama.

Truputį apie PvP sistemą. Į ją dar labai nesigilinau, bet manau kažką paminėti galėčiau. Kai jūsų veikėjas pasiekia 15 lygį, galite tapti „PK“ arba pasireikšti PvP kovose. Bet iš pradžių žaidėjas privalo atlikti specialų kvestą, kuris ir suteiks galimybę kautis prieš kitus žaidėjus. Įvykdę šią užduotį jau galėsime tapti „PK“ ir kautis vienas prieš vieną arba jungtis į gildijas ir kovoti grupėmis. Kadangi žaidimas vis dar beta stadijoje, todėl yra apribojimų, PvP taisyklių (jos gali galioti ir pilnojoje žaidimo versijoje). PvP kovose žaidėjas gauna arba prarandą reputaciją ir taip tampa herojumi, kuris kaunasi už gėrį arba blogiečiu, demonu.

Paveikslėlis

„Runes of Magic“ grafika sakyčiau beveik prilygsta ir kai kuriems mokamiems žaidimams. Žinoma, jos negalima lyginti su žaidimais, turinčia geriausia grafiką. Tačiau užsidėkime papildomus efektus kaip „bloom“, pilnus šešėlius bei vandens efektus ir kadrų per sekundę dažnis kartais gali nukristi iki 25 per sekundę. Sakyčiau, grafika šiek tiek „užneša“ į „WoW“, bet nėra ant tiek animacinė, kad būtų vos ne identiška. Didžiausia „World of Warcraft“ atmosfera man pasijaučia miškelyje arba kasyklose. Atvirose plotuose nelabai. „Runes of Magic“ turi savitą atmosferą, kaip ir kiekvienas MMO žaidimas. Gražu pasižiūrėti į aušrą, malūną, stebuklingas rūnas. O dar didesnis grožis Varanas mieste, visur ta akmeninė architektūra, aukšti bokštai, pastato viduje besiskverbiantys spindulėliai. Jei jau prakalbau apie žaidimo atmosferą, tai mane užkabino garsai, o tiksliau paukščių čiulbėjimas, vėjo ošimas ir kiti garseliai, o jie tai tikrai malonūs ausiai.

Taigi, tiek pavyko pamatyti per tą gana nedidelį laiko tarpą. O pamatyti spėjau tikrai išties nemažai. Žaidimas galėtų užkabinti žaidėją, kadangi turi daugumos garsių MMO savybių ir šiaip neblogų idėjų. Žinoma, tai ne „WoW“ lygio žaidimas, bet vistiek, jį žaisdami galbūt patirsite daug malonumo. Dabar belieka laukti testo pabaigos ir sulaukti pilno žaidimo paleidimo, tik tada jį bus galima pilnai vertinti ir išbandyti visas teikiamas galimybes, nes šiuo metu žaidime vis dar yra nemažai klaidų, neišbaigtų tekstų, neaiškumų, grafinių klaidų ir neišbaigtumo. Tuomet ir žiūrėsime ar tai paprastas „WoW“ klonas ar daug daugiau nei „WoW“ klonas, kaip dauguma sako. Žaidimas didelis ir iš pirmo žvilgsnio atrodo tikrai pasisekęs kaip nemokamas žaidimas. Ir galbūt... galbūt tikrai būtų galima tvirtinti, kad tai yra geriausias nemokamas MMO žaidimas.

Saltiniai: http://www.games.com

Dalintis šį pranešimą


Nuoroda iki šio pranešimo
Dalintis per kitą puslapį


Komentuoti gali tik prisijungę nariai

Jeigu turite paskyrą, prisijunkite

Sukurti paskyrą

Sukurkite paskyrą mūsų forume

Registruotis

Prisijungti

Turite paskyrą? Prisijunkite

Prisijungti dabar

  • Narių peržiūri šį forumą:   0 nariai

    Nėra registruotų narių peržiūrinčių šį forumą.


  • SuperGames programele
  • SuperGames programele


×