Geriausiai įvertinti
Geriausiai įvertintas turinys
Rodomas geriausiai įvertintas turinys nuo 05/03/24 Straipsniai
-
Šiandien per Žaidimų Balso Facebook puslapį buvo pranešta liūdna žinia. Po kovos su liga mirė Žaidimų Balso balsas - Giedrius. Norime pareikšti užuojauta jo šeimai, draugams ir pačio kanalo komandai. Kadangi pats užaugau su Žaidimų Balso YouTube kanalu ir teko žiūrėti ne vieną vaizdo įrašą, ši žinia mane tikrai sukrėtė. Norintys prisidėti finansiškai ir pagelbėti šeimai šiuo sunkiu metu, galite pervesti parama Žaidimų Balso komandos nariui Sigitui kuris pasirūpins jog pinigai pasiektų artimuosius: -Sigitas Vyšnauskas -LT577044000318645336 -Mokėjimo paskirtis - Parama Giedriaus šeimai8 taškai
-
Visuomenininkas ir Laisvės TV įkūrėjas Andrius Tapinas, šiandien paskelbė savo Facebook paskyroje informacija apie tai, kad vienas iš pagr. akcininkų ir Contribee įkūrėjų - Gediminas Ratkevičius persivedė sau įmonės klientų (ne Laisvės TV) pinigus, o po to paaiškėjus šiam faktui, formino tai kaip paskolą ir grąžino pinigus. Vėliau dar pasirodė , jog Contribee yra skolinga solidžią sumą - daugiau kaip 70 000 eurų nesumokėtų mokesčių VMI. Andrius Tapinas ir Laisvės TV buvo pateikę pasiūlymą išpirkti visas akcijas ir padengti skolas, nors pradžiai buvo pateiktas teigiamas atsakymas, vėliau Gedimino Ratkevičiaus nuomonė pasikeitė. Esą jis gali gauti geresnį pasiūlymą iš kitų investuotojų, bet turint omeny, kad paties Ratkevičiaus akcijos yra areštuotos kitame konflikte, kiti akcininkai ir fondų atstovai nevertina to rimtai. Tuos kurie naudojasi Contribee platforma, patariame kuo greičiau iš jos trauktis ir nebesinaudoti ja, nes didelis šansas jog jūs nesulauksite savo gautų pinigų. Taip pat, prokuratūra atlieką tyrimą susijusį su Contribee. Pilnas Andriaus Tapino Facebook įrašas:4 taškai
-
Dalyvaukite pirmajame originaliame lietuviškame čempionate KURIAME.LT! Šis renginys suteiks nepakartojamą galimybę išbandyti savo Minecraft įgūdžius, dirbti komandoje ir varžytis dėl įspūdingų prizų. Čempionatas suburs 10 komandų, kiekvienoje po 4 žaidėjus – iš viso net 40 dalyvių. Kiekviena komanda varžysis 6 skirtinguose žaidimuose, kurie bus tikri išbandymai jūsų Minecraft įgūdžiams ir komandiniam darbui. Sėkmingiausios komandos pateks į finalą, kuriame grumsis dėl nugalėtojų titulo. Renginys apims įvairius žaidimus, kurie pareikalaus ne tik techninių gebėjimų, bet ir strateginio mąstymo bei greitų sprendimų. Paskutinis ir svarbiausias iššūkis bus finalinis žaidimas **„The Bridge“**, kuriame komandos kovos dėl galutinės pergalės. Visų čempionato dalyvių komandas ir jų sudėtį galite rasti mūsų svetainėje: https://kuriame.lt/teams Čempionato prizai tikrai įspūdingi. Pirmosios trys geriausiai pasirodžiusios komandos bus apdovanotos vertingais prizais iš mūsų partnerių. Dalyvavimas šiame čempionate yra puiki proga susitikti su bendraminčiais, patirti nuotykius ir laimėti nuostabius prizus. Sekite naujienas ir daugiau informacijos rasite mūsų svetainėje. Nedelskite – registruokitės ir būkite dalis šio įdomaus renginio! Discord: https://discord.gg/gYU3F2Hfhu4 taškai
-
Jau gana ilgą laiką laukėmė kokių nors naujienų apie GTA VI iš frančizės kurėjų, Rockstar Games. Žaidimas buvo oficialiai paskelbtas praeitais metais, su rekordiniu treileriu surinkusiu kelis šimtus milijonų peržiūrų. Tuo metu, žaidimo kūrėjai galvojo apie išleidimą 2025 metais, tačiau šiandienos jų pranešimas išleidimo datą nustūmė į 2026 metų gegužės 26 dieną: Ką manote Jūs? Ar toks veiksmas žaidimui pakenks, ar kaip tik išeis į naudą įrodant, kad kūrėjai nori išleisti kuo pilnesnį žaidimą savo fanams?3 taškai
-
rusijos ryšių priežiūros tarnyba „Roskomnadzor“ antradienį paskelbė apie socialinių tinklų platformos „Discord“ uždraudimą šalyje. Sprendimas priimtas dėl įstatymų pažeidimų, susijusių su rusijos teisės aktuose numatytais reikalavimais, kurie skirti „pranešimų siuntimo teroristiniais ir ekstremistiniais tikslais prevencijai“. „Roskomnadzor“ pranešime teigiama, kad prieiga prie „Discord“ ribojama dėl šių teisės aktų pažeidimų. Pastaraisiais metais Rusija dažnai reikalauja, kad užsienio platformos pašalintų turinį, kuris laikomas „neteisėtu“. Be to, už nurodymų nevykdymą platformoms skiriamos baudos. 2023 m. liepos mėnesį Maskvos teismas skyrė platformai „Discord“, kuri yra įsikūrusi JAV, 6 milijonų rublių (apie 56,4 tūkst. eurų) baudą už tai, kad nepašalino „neteisėto“ turinio. „Roskomnadzor“ teigia, kad bendrovė ignoravo šį sprendimą. Nors „Discord“ yra ypač populiarus tarp jaunimo, Rusijoje plačioji visuomenė šia platforma naudojasi kur kas mažiau nei, pavyzdžiui, „Telegram“. Spalio 1 d. „Discord“ gavo nurodymus pašalinti beveik 1 000 vienetų turinio, tačiau jų neįvykdė. Tarnyba taip pat teigė, kad šią platformą aktyviai naudoja nusikaltėliai.3 taškai
-
Italijos finansų policija penktadienį paskelbė išardžiusi suklastotų kiniškų vintažinių kompiuterinių žaidimų konsolių kontrabandos tinklą. Tarp žaidimų, kuriais prekiavo šis tinklas, yra itin populiarių 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių pavadinimų, pavyzdžiui, „Mario Bros.“, „Street Fighter“ ir „Star Wars“. „Konfiskuota maždaug 12.000 konsolių, kuriose neteisėtai saugota daugiau kaip 47 mln. piratinių kompiuterinių žaidimų už daugiau kaip 47,5 mln. Eur“, – naujienų agentūrai AFP sakė Turino finansų policijos kovos su ekonominiais nusikaltimais skyriaus vadovas Alessandro Langella. Suma apskaičiuota atsižvelgiant į konsolių ir šimtų licencijų šioms piratinėms programoms vertę. Rasta ypač daug imituotų „Nintendo“, „Sega“ ir „Atari“ franšizių. 9-ojo ir 10-ojo dešimtmečių žaidimai šiuo metu išgyvena renesansą, sakė A. Langella. Minimos konsolės, kurios neatitinka Europos techninių ir saugumo standartų, buvo importuojamos iš Kinijos siekiant parduoti jas specializuotose parduotuvėse ar internetu, tokiose svetainėse kaip „Amazon“, padėjusi policijai vykdyti tyrimą. Policija sulaikė devynis italus, kaltinamus prekyba suklastotomis prekėmis. Jiems gresia įkalinimas iki aštuonerių metų.3 taškai
-
Vienas garsiausių Lietuvos esporto žaidėjų Justinas „jL“ Lekavičius iškovojo įspūdingą karjeros pergalę. „Counter-Strike“ disciplinos profesionalas kartu su Ukrainos komanda „Natus Vincere“ tapo pasaulio taurės čempionais. Tai buvo pirmasis pasaulio taurės turnyras žaidimo istorijoje, o jis vyko Saudo Arabijoje. Lietuvio ekipa finale 2:1 (14:16, 13:6, 13:6) pranoko „G2“ komandą. Pakeliui link finalo Ukrainos organizacija parbloškė tokias komandas kaip „Furia“, „Faze Clan“ ir „Mouz“. Tai antrasis J. Lekavičiaus trofėjus vilkint „Natus Vincere“ marškinėlius. Šiais metais 24-erių lietuvis pasiekė pergalę Danijoje, kur vyko „PGL Major“ turnyras. Ten finale pergalė iškovota buvo rezultatu 2:1 prieš „Faze Clan“. Turnyras Saudo Arabijoje sulaukė didelio futbolo žvaigždžių dėmesio. Ketvirtfinalių metu arenoje lankėsi Brazilijos futbolininkas Neymaras, o finalą gyvai stebėjo „Liverpool“ ekipos puolėjas Diogo Jota.3 taškai
-
Kaip ir planuota, prasidėjo 2024 m. "Steam" vasaros išpardavimas, kurio metu tūkstančiams žaidimų taikomos didelės nuolaidos, o kiekvieną dieną galima rinkti skaitmeninius lipdukus. Pasiūlymų yra daugybė, todėl, kai tik turėsime progą tinkamai peržiūrėti pasiūlymus, parengsime tinkamą pasiūlymų apžvalgą. O kol kas pateikiame keletą asmeninių favoritų, kuriuos galite pamėgti: Subnautica - 10 eurų (67 % nuolaida). "Forza Horizon 4" - 14 eurų (80 % nuolaida, ir nepamirškite, kad gruodžio mėn. žaidimas bus išbrauktas iš sąrašo). Left 4 Dead 2 - 1 € (90 % nuolaida) Deep Rock Galactic - 10 eurų (67 % nuolaida) Sea of Thieves: 2024 Edition - €20 (50% nuolaida) Manor Lords - €30 (25% nuolaida) Šių metų didžiajame renginyje taip pat yra naujovė: skyrius "Gilios nuolaidos", kuriame žadami "ypač dideli pasiūlymai kai kuriems visų laikų geriausiems žaidimams". Tai reiškia, kad 90 proc. nuolaida taikoma tokiems žaidimams kaip "Batman: Arkham Knight", "Disco Elysium", "Civilization 6" ir daugybei kitų. Kartu su žaidimams taikomomis nuolaidomis vasaros išpardavime taip pat yra ir keletas puikių 64 ir 512 GB "Steam" rinkinių nuolaidų. Atkreipkite dėmesį, kad tai yra originalus "Steam Deck", o ne naujesnis OLED modelis, tačiau tai vis tiek puikus pasiūlymas. Pritaikius nuolaidą, 512 GB įrenginys taip pat yra pigesnis už 256 GB OLED modelį, o kaip gali pasakyti visi, kurie "Steam" naudojosi ilgiau nei savaitę, saugyklos vietos negali būti per daug. 2024 m. "Steam" vasaros išpardavimas jau vyksta ir tęsis iki liepos 11 d. Atkreipkite dėmesį, kad "Steam Deck" akcija galios tol kol jie bus išparduoti.3 taškai
-
Jagex, populiaraus MMORPG RuneScape kūrėjai, antradienį netikėtai išleido Dragonwilds, atviro pasaulio—išlikimo žaidimą, kurį galima prilyginti su tokiais žanro gigantais kaip Valheim, Minecraft ir Ark. Žaidimas vyksta tame pačiame pasaulyje, Gielinor, pamirštame Ashenfall žemyne, kuriame prabudo drakonai. Galutinis žaidimo tikslas yra nukauti jų karalienę. Dragonwilds galite žaisti vieni arba pasikviesti iki trijų draugų. Pats žaidimas sukasi aplink gerai žinomas išlikimo žanro sistemas — medžių kirtimą, namų statymą, naujų įgūdžių atrakinimą ir panaudojimą, bei žinoma visų mėgstamas PvE kovas prieš goblinus ar kitus priešus. RuneScape: Dragonwilds jau galite įsigyti Steam platformoje, šiuo metu žaidimas kainuoja 29.99€ ir yra "Early Access" stadijoje.2 taškai
-
CES 2025 parodoje „Nvidia“ paskelbė apie RTX 50 seriją, kodiniu pavadinimu „Blackwell“. Naujosiose plokštėse iš esmės patobulintas dirbtinio intelekto spartinimas, o generalinis direktorius Jensenas Huangas teigė, kad „dirbtinis intelektas grįžta į ‚GeForce‘. Generalinis direktorius Huangas parodoje CES 2025 paskelbė visą liniją - nuo RTX 5090 iki RTX 5070. Apačioje yra pateikiamos vaizdo plokščių kainos: RTX 5090 — $1,999 = 1928 EUR RTX 5080 — $999 = 963 EUR RTX 5070 Ti — $749 = 722 EUR RTX 5070 — $549 = 529 EUR „Blackwell“ šeimai diriguos RTX 5090, kuris yra galingas žvėris. Jokių staigmenų. „Nvidia“ nurodo iki 125 shader TFLOPS, 380 RT TFLOPS ir 4000 AI TOPS ‚Blackwell‘ šeimai, tikėtina, kad tai yra aukščiausia GPU konfigūracija su 92 mlrd. tranzistorių, nors pažymėta, kad RTX 5090 turi 3400 AI TOPS - taigi šiek tiek mažiau nei maksimalus rodiklis, o tai rodo, kad jis naudoja ne visą lustą. Palyginimui, RTX 4090 turi šiek tiek daugiau nei 82 FP32 shader TFLOPS iš šiek tiek daugiau nei 76 mlrd. tranzistorių. RTX 50 serijos plokštėse taip pat įdiegta GDDR7 atmintis, kurios maksimalus pralaidumas siekia 1,8 TB/s. RTX 50 serijos „Blackwell“ specifikacijos „Founders Edition“ plokštę, kurią, kaip mums sako istorija, reikia pirkti, kol ji prieinama, galima įsigyti su dviem ventiliatoriais, kurių išdėstymas yra įprastesnis nei dviejų pastarųjų kartų. Nors tai tikriausiai šiek tiek nuvertina šių kortų dizainą. Tai nėra įprastas dviejų ventiliatorių GPU. PCB yra centrinėje dalyje, o GPU beveik iš visų pusių supa atmintis ir MOSFET'ai. Tuomet prie jo pritvirtinta garų kamera su dviem kryptimis besidriekiančiais šiluminiais vamzdeliais. Du ventiliatoriai pučia orą per juos ir prijungtus radiatorius. Apskritai, atrodo, kad tai yra įmantrus PCB su tonomis aušinimo, kuris gali būti naudingas, atsižvelgiant į tai, kad RTX 5090 sunaudoja 575 vatus. RTX 5090 ir RTX 5080 matmenys yra 304 mm ilgio, 137 mm pločio ir 2 lizdai. RTX 5070 yra 242 mm ilgio, 112 mm pločio ir 2 lizdų. Nėra „Founders Edition“ 5070 Ti versijos RTX 50 serijos našumas Kalbant apie našumo palyginimus, „Nvidia“ transliacijos metu daug ko nepateikė, išskyrus pažadą, kad „RTX 5090“ pasižymės „dvigubai didesniu našumu nei ‚4090‘, o ‚RTX 5070‘ - 549 JAV dolerių kainuojanti plokštė - konkuruos su ‚RTX 4090‘. Nors DLSS 4 ir naujos dirbtinio intelekto funkcijos čia atlieka didžiulį vaidmenį, o tai taip pat reiškia, kad pagerėjimas gali būti labiau ribotas žaidimuose, kurie šių funkcijų nepalaiko. Toliau pateiktame vaizdo įraše, paskelbtame netrukus po pranešimo, „Nvidia“ rodo, kaip DLSS 4 (iš tikrųjų funkcija, vadinama „Multi Frame Generation“) padeda „RTX 5090“ pasiekti dvigubai daugiau kadrų nei „RTX 4090“ „Cyberpunk 2077“ spindulių sekimo lyginamajame teste. Bent jau patvirtinta, kad „Cyberpunk 2077“, „Alan Wake 2“ ir „Black Myth: Wukong“ palaiko DLSS 4 su „Multi Frame Generation“. Huangas padvigubino šį dirbtinio intelekto padidinimą „RTX 5070 vaizdo plokštei“: „4090 našumas už 549 JAV dolerius“, - skelbė Huangas parodos metu. „Neįmanoma be dirbtinio intelekto. Neįmanoma be 4 teraops dirbtinio intelekto „Tensor“ branduolių. Neįmanoma be G7 atminties.“ Štai keletas lyginamųjų grafikų, kuriuos „Nvidia“ paskelbė kartu su pranešimu. Svarbu pažymėti, kad čia lyginamas ne vien tik silicis, bet ir naujoji DLSS „Multi Frame Generation“ funkcija, kuri įjungta RTX 50 serijos modeliuose. Transliacijos pradžioje „Nvidia“ parodė „Blackwell“ realiuoju laiku atvaizduojamą spindulių sekimo sceną, kurioje buvo įdiegtos naujos dirbtinio intelekto funkcijos, leidžiančios gerokai paspartinti našumą ir taupyti atmintį. RTX 50 serijoje yra AI valdymo procesorius, nauji „Blackwell Tensor Cores“ branduoliai su FP4 palaikymu, DLSS 4, o Huangas užsiminė apie in-shader AI spartinimą, kuris padės paskirstyti naujųjų AI sistemų darbo krūvį. Yra „RTX Neural Shaders“, kurie leidžia GPU programuojamiems šešėliavimo procesoriams paleisti neuroninius tinklus. Iš esmės, greta „Tensor Cores“ branduolių, tai yra dirbtinio intelekto spartinimas šešėliuose. Juos galima naudoti tekstūroms suspausti iki septynių kartų. Kaip parodyta toliau pateiktose ekrano nuotraukose. RTX 50 serijos prieinamumas RTX 5090 - galima įsigyti nuo sausio 30 d. RTX 5080 - galima įsigyti nuo sausio 30 d. RTX 5070 Ti - galima įsigyti nuo vasario mėn. RTX 5070 - prieinamumas nuo vasario mėn. Aišku, šios datos yra Amerikos rinkai ir Lietuva gali vaizdo plokštės pasiekti vėliau arba bus ribotas pasirinkimas. Daug kas spėja, kad atsiras nemažai scalperių dėl RTX 5070 vaizdo plokštės ir ta 500 eur kaina galimai pasidarys į 800 eur arba net 1000 eur gan greitai. Bet tikėkimės geriausio.2 taškai
-
Jau septintąjį sezoną skaičiuojanti didžiausia Baltijos šalyse vaizdo žaidimų paroda šiemet nusiteikusi visai nekukliai – tiesiog imti ir ištrinti visas ribas tarp virtualios ir fizinės realybių. Jau pačiame pavadinime (GameON) užkoduotas iššūkis – realybės lankstymo žaidimas prasideda! Visą savaitgalį LITEXPO parodų ir kongresų centre: - Vieni pirmųjų išvysit protu nesuvokiamų naujųjų technologijų pritaikymą žaidimų industrijoje; - Nardysit tarp virtualių bei fizinių potyrių; - Turėsit galimybę sutikti savo mėgstamiausių žaidimų kūrėjus, įsmukti į vaizdo žaidimų kūrybos užkulisius bei sudalyvauti provokuojančiose ir itin aštriose industrijos profesionalų konferencijose bei diskusijose; - Kaifuosit nuo retos galimybės tiesiog pabūti tarp savų – dešimčių tūkstančių virtualių pramogų fanų iš viso pasaulio ir realybėje įkūnytų ekstravagantiškų vaizdo žaidimų personažų (Cosplay zona)... Spalio 18 - 20 dienomis LITEXPO transformuosis į milžinišką virtualios realybės žaidimų kambarį, suskirstytą į kelias esmines zonas: EXPO, ESPORTS, KONFERENCIJOS bei RENGINIAI. EXPO zona Aukščiausios kokybės vaizdo žaidimų inovacijų pristatymas, kaip visada, - esminė renginio ašis. Bus galimybė ir patiems sumesti vieną kitą partiją, išbandyti naujausias VR bei MR technologijas, stebėti robotų kovas, dronų lenktynes ar susipažinti su talentingiausiais vaizdo žaidimų kūrėjais iš viso pasaulio. Kiekvienas stendas konkuruos dėl jūsų dėmesio, provokuos ir kvies išbandyti vis ką nors naujo. ESPORTS zona Aštriausia ir labiausiai kraują kaitinanti erdvė - esame pirmieji pradėję rengti gyvus ESPORTS turnyrus tūkstantinėms auditorijoms, vadinasi, ką jau ką, bet sukurti gerą vaibą tikrai mokame! Šiemet dalyvaus ne tik profesionalų komandos, bet ir jūsų mylimiausi influenceriai. Norisi pamatyti, kuo viskas prasidės ir baigsis?.. GameON, kaip sakome! KONFERENCIJŲ zona Bus siūloma trijų skirtingų profilių konferencijas, kad būtų įdomu, tiek industrijos profesionalams, tiek ilgamečiams vaizdo žaidimų fanams, pedagogams ar tiesiog tiems, kam smalsu, kaip kuriamas pramogų pasaulis (tiek realus, tiek virtualus). Kad pastariesiems netrūktų įspūdžių, šiemet renginyje svečiuosis kaip niekada gausus būrys influencerių, pasakojančių apie savo veiklos užkulisius ir kasdienybėje pasitaikančius kuriozus. RENGINIŲ zona Jei jau žadame ištrinti visas ribas tarp realybių, vadinasi, tai liečia ir patį renginio formatą. GameON bus kažkas tarp gero afterio, visą naktį trunkančio žaidimo draugo kambaryje, pasaulinio lygio konferencijos ir nerealios kokybės virtualių patirčių. Savaitgalio akcentas – taip retai Lietuvoje vykstantys Cosplay pasirodymai – konkursas. Dalyviai varžysis ne tik savo drąsa, vaizduotės lakumu, bet ir inžineriniais, grimo, dailės, muzikos, performanso meno be režisūros įgūdžiais. Bus keistas, aštru ir labai profesionalu!2 taškai
-
Birželio 14 dieną prasideda Europos futbolo čempionatas Vokietijoje. Futbolo naujienų portalas „EuroFootball.lt“ kviečia lankytojus dalyvauti svetainės spėlionėje. Pasibaigus spėlionei, trys geriausi spėjikai sulauks puikių prizų. Nugalėtojui atiteks žaidimų konsolė „PlayStation 5“ bei žaidimas EA Sports FC 24. Antros vietos laimėtojas džiaugsis Euro2024 futbolo kamuoliu ir D. Hillo knyga „Sutartos futbolo rungtynės. Žvilgsnis iš vidaus“. Trečiai vietai atiteks originalūs Eurofootball.lt A. Pogrebnojaus sukurti marškinėliai iš FC.lt svetainės. DALYVAUTI SPĖLIONĖJE2 taškai
-
Šį savaitgalį, GG arenoje Kaune, finišavo trečiasis oficialus Lietuvos futbolo federacijos (LFF) organizuojamas Esporto A lygos sezonas. Aukščiausios lygos nugalėtoju dar kartą tapo Vilniaus futbolo klubo „Žalgiris“ atstovas Domas Burba, apgynęs praėjusiais metais iškovotą čempiono titulą. Antrąją vietą šiame sezone užėmė „Sūduvos“ klubo atstovas Aironas Baniulis, kuris taip pat pademonstravo aukštą žaidimo lygį ir atkakliai kovojo dėl čempiono vardo. Esporto A lyga išlieka vienintele Baltijos šalių futbolo esporto lyga, bendradarbiaujančia su pasauline žaidimų kūrėja EA SPORTS. Ši partnerystė suteikia Lietuvos žaidėjams išskirtinę galimybę atstovauti mūsų šalį prestižinėje UEFA eČempionų lygoje – viename svarbiausių tarptautinių esporto futbolo turnyrų Europoje. „Trečiasis sezonas dar kartą įrodė, kad nuoseklus darbas duoda vaisių. Džiaugiamės augančiu žaidėjų, klubų ir bendruomenės profesionalumu. Vilniaus „Žalgirio“ bei Domo Burbos pasiekimai liudija ne tik jų individualų meistriškumą, bet ir stiprėjančią esporto kultūrą Lietuvoje. LFF tikslas – toliau auginti šį projektą ir suteikti lietuviams vis daugiau galimybių atsiskleisti tarptautiniu mastu“, – teigė LFF Esporto vadovas Edgaras Abromavičius. Šiame sezone dalyvavo geriausi šalies esporto žaidėjai, atstovaujantys profesionaliems futbolo klubams, kurie savo rezultatais reikšmingai prisidėjo prie esporto futbolo populiarinimo Lietuvoje.1 taškas
-
Kompanija „Sony“ paskelbė žaidimus, kurie artimiausiu metu papildys „PlaystationPlus Extra“ prenumeratos kolekciją. Mėnesio ryškiausiu papildymu taps „Hogwarts Legacy“ žaidimas, kuris žaidėjus nukels į „Hario Poterio“ visatą ir jos fanų puikiai pažįstamą Hogwartsą. Tiesa, šiame žaidime neišvysite puikiai pažįstamų veikėjų, kadangi jo veiksmas vyksta gerokai anksčiau. „Extra“ prenumeratoriai taip pat galės išbandyti „Blue Prince“, „Lost Records: Bloom & Rage – Tape 2“, „PGA Tour“, „Battlefield 1“ ir „PlateUp!“. Dalis žaidimų bus pasiekiami jau nuo balandžio 10 d., dalis – nuo balandžio 15-osios.1 taškas
-
Kompiuterinių žaidimų žaidėjų širdis užkariavęs „Split Fiction“ žaidimas sulauks filmo adaptacijos. Šį žaidimą kovo pradžioje išleido kompanija „Hazelight Studios“ – ta pati, kuri prieš keletą metų išleido hitą „It Takes Two“, kuris net tapo metų žaidimu. Kaip ir „It Takes Two“, taip ir „Split Fiction“ skirtas išskirtinai dviems žaidėjams, kurie bendradarbiaudami turi įveikti įvairias kliūtis ir išbandymus. Sėkmingas „Split Fiction“ startas akimirksniu sudomino ir filmų industrijos kompanijas. Kaip praneša „Variety“, viena kompanijų jau renka aktorius ir bandys perkelti „Split Fiction“ istoriją į didžiuosius ekranus. Daugiau detalių tikimasi artimiausioje ateityje.1 taškas
-
Prieš apžvelgiant žaidimą „Civilization VII“, labai svarbu nusimatyti apžvalgos taisykles. Kaip vertinti žaidimą, kurio pavadinime yra skaičius septyni? Ar senesni žaidimai ir jų vertybės yra svarbios? Ar kalbant apie dabartį būtina įvertinti praeitį? Į visus šiuos klausimus, beje, atsako pats žaidimas. Jau pirmomis minutėmis žaidėjas informuojamas, kad visa žmonijos istorija tėra vienas ant kito sugulę istorijos sluoksniai. Sluoksniai žmonių ir kultūrų, gimusių, brendusių, pasiekusių savo būties piką ir žuvusių, jei ne nuo ligos ar priešo rankos, tai dėl banalios laiko tėkmės. Tačiau kiekviename tų sluoksnių, naujos visuomenės ras tradicinių vertybių ir svarbios kultūrinės patirties, kurią pasitelkę it pamatą, žiūrėk ir sukurs naują civilizaciją. Būtent taip savo žaidimą ir jo tėkmę pristato kūrėjai. Būtent taip veikia ir pats žaidimas, tačiau, kad tokiu taptų, turėjo atsisakyti savo paties vertybių. Būtent todėl „Civilization VII“ apžvelgsime kaip eilinį naują žaidimą, o ne kaip serijos tąsą. Kodėl? Nes kūrėjai akivaizdžiai nesiekė sukurti tęsinio. Tokiu būdu tris dešimtmečius gyvuojanti serija eilinį kartą tampa populizmo ir populiarumo auka. Ar tai yra blogai? Nebūtinai. Visas žaidimas – kelias į pergalę Priežastys, kurios labiausiai erzina šios serijos faną, yra tos pačios, dėl kurių jis žaidžiasi taip smagiai. Grubiai šnekant – žaidimas, kurį vadinome civilizacijų raidos smėlio dėže, virto žaislu toje smėlio dėžėje. Tad jei norite visos smėlio dėžės, žaiskite bet kurią kitą serijos dalį. Tą patį darykite, jei nekenčiate žaislų. O tie, kam patinka tiesiog žaisti per daug negalvojant, skaitykite toliau. Žaidimą pradedame antikinėje epochoje, tačiau, prieš žengdami į naują ir nepažintą pasaulį, dar turime pasirinkti civilizaciją ir lyderį. Ne taip kaip anksčiau, kai šie dalykai buvo kartu. Dabar civilizaciją ir lyderį renkamės atskirai. Kai kuriais atvejais, beje, vis tiek galime sužaisti žaidimą, kai ir civilizacija, ir lyderis per visą žaismą išlaiko natūralų ryšį. Na, pavyzdžiui, pasirinkę Konfucijų, galime pradėti žaidimą vadovaudami kinų Hanų dinastijai, o kintant amžiams atitinkamai rinktis Mingų ir Čingų dinastijas. Šis pasirinkimas dažniausiai bus siūlomas natūraliai, nes visas kinų dinastijas atrakina pats faktas, kad pasirinkote Konfucijų. ] Dauguma lyderių atrakina po kelias civilizacijas, bet lyderiai nėra ir vienintelis būdas gauti naujų civilizacijų. Tarkime, galime pradėti žaidimą su civilizacija, kurios lopšys Afrikoje, tačiau žaidimo metu atlikti tam tikrus veiksmus, kurie užtikrintų galimybę pasirinkti civilizaciją iš Azijos ar Lotynų Amerikos. Pavyzdžiui, jei atradimų epochoje pastatysime tris arbatos plantacijas, tai modernioje epochoje galėsime tapti japonais. Trys miestai tundroje atrakins rusus, o trys pasamdyti generolai prūsus ir taip toliau. Rinkdamiesi savo pirmąjį lyderį ir kultūrą, tikrai pastebėsite, kad jos nėra lygiavertės ir prastai subalansuotos. Neaišku, kokiais kriterijais vadovavosi kūrėjai, parinkdami lyderius ir kultūras ir suteikdami jiems galių, bet kol kas balanso stoka problemų nekelia. Žaidimas ganėtinai lengvas, lengvesnis, nei bet kuris kitas buvęs lyg šiol, tad drąsiai rinkitės tas tautas, kurios jums atrodo mielos. Tiesa, yra situacijų, kai iš pažiūros menki atributai gali tapti labai galingais, bet tai nutiks ne žaidimo pradžioje, o vėlesniuose jo etapuose. Antikos epochą žaidime išties galima laikyti pamato formavimu. Gausite naujakurį, kurį vos vienu pelės spragtelėjimu paversite savo pirmuoju miestu, kuriame statysite pastatus ir plėtosite mokslą bei kultūrą. Visa antikos epocha – vos kelios valandos neįtempto žaismo, praturtinto puikiais mokomaisiais įrankiais. Šiame etape, net ir labai norėdami, neatversite daugiau pusės žemėlapio. Mažesnis, nuolat augantis žemėlapis yra gan logiškas būdas perteikti pasaulio suvokimą. Juk daugumą senųjų civilizacijų net visiškai neištyrę savo kilmės žemyno manė esą visas pasaulis. O ir naujiems žaidėjams bus gerokai lengviau pradėti žaisti, kai mokomajame amžiuje nereikės konkuruoti su visomis civilizacijomis iš karto. Antikos epocha žaidėjams pristato visas esmines žaidimo mechanikas, o vėliau, su kiekviena nauja epocha, tos mechanikos ženkliai išplečiamos. Kertinė jų – palikimo kelias. Žaidime yra iš viso keturi palikimo keliai, kuriuos galime vadinti ir keliais į pergalę. Žaisdami galime siekti pergalės visuose tuose keliuose, o sukaupti pergalės taškai keliaus su mumis į kitą epochą, kur virs labai galingais pagalbos mechanizmais naujajai imperijai. Ekonomika, karyba, mokslas ir kultūra – keturi keliai į pergalę, kurių dinamika skiriasi kiekvienoje eroje. Nuobodžiausias, akivaizdžiausias ir lengviausias kelias į pergalę dabartinėje versijoje yra karyba. Kurioje epochoje bežaistumėte, norėdami laimėti karinę pergalę turėsite tiesiog kariauti. Ir visiškai nebūtina užkariauti visko. Ir ne visada būtina kariauti ginklu – tarkime, atradimų epochoje pakanka atrasti naujų žemių ir pakrikštyti ten įsikūrusius nekrikštus. Kadangi žaidime atsirado griežtas ir akivaizdus limitas tam, kiek miestų galite turėti, karinė pergalė tapo per lengvai pasiekiama – žaidėjui keliamas tikslas visada balansuoja ant tos ribos, kai norėdami laimėti, turėsime užimti ir išlaikyti kiek daugiau miestų nei leidžia limitas. Kaina, kurią mokame už viršyta limitą, yra žmonių laimės faktorius. Visa jūsų tauta praras penkis laimės taškus už kiekvieną miestą virš limito. Kartais tai išties didžiulė bauda, bet jei jau planuojate karinę pergalę, galite iš anksto investuoti į religiją, alkoholį ir propagandą, kad sukurtumėte tikrą laimės imperiją. Kiti keliai kiek painesni. Mokslo kelias, ko gero, naudingiausias mokantis žaisti, nes siekiant pergalės jame teks išmokti labiau komplikuotų mechanikų, kai pavojų žmonių laimei kelia žinios, ypač tų labai išsilavinusių miesto gyventojų. Nepaisant to – norint pasiekti mokslo pergalę bet kurioje epochoje, pirmiau teks subalansuoti ekonomiką ir kultūrą. Taip pat, tai vos ne vienintelis kelias į pergalę, kuriam praktiškai nepadeda karai. Ekonominio ir prekybos kelio nė nepavadinčiau unikaliu keliu, nes jis, visų pirma, priklauso nuo mokslo ir kultūros atradimų, leidžiančių plėsti savo pirklių ir resursų bazių arsenalą. Taip pat ekonominė pergalė sunkiai pasiekiama be pamatuotų karinių kampanijų, kurios visos, be abejo, rengiamos tam, kad įgytume daugiau resursų. Ne pinigų, o gamtos išteklių, kurie, kaip taisyklė, atsiranda ten, kur jiems motina gamta nurodė, kartais čia pat už sienos, kitos civilizacijos valdose. Be abejo, dalį tų resursų galima įsigyti ir prekybos keliais, bet turbūt nemeluosiu teigdamas, kad dažniausiai prekybinės pergalės sieks tie, kurie pavargę kariauti suvoks, kad ginklams ir žudynėms jau išleista per daug resursų ir moksle ar kultūroje su kitomis civilizacijomis nepasivaržysi, o štai prekyboje – laisvai. Kultūrinis pergalės ir palikimo kelias numato didžių darbų kūrimą ir saugojimą savo muziejuose, galerijose ir vilose. Žaidime nebeliko didžių kūrėjų, ar realių žmonijos sukurtų meno kūrinių, viskas apsiriboja daiktais, kurie skirtingose epochose vadinami skirtingai, bet iš esmės tai yra artefaktai. Bedvasiai ir beveidžiai kūriniai, pūpsantys jūsų saugyklose ir generuojantys mokslą bei laimę. Antikoje jie pelnomi iš mokslo raidos, atradimų epochoje iš kultūros, kurios pamatu tampa religija, o štai moderniame amžiuje teks pasigaminti Indianą Jonesą ir blaškytis po pasaulį bei vogti kitų kultūrų paveldą. Trečiajame, moderniame amžiuje, žaidėjas turi ne tik užpildyti pergalės kelią, bet ir atlikti kiekvienam keliui būdinga užduotį, kad pasiektų visišką pergalę žaidime. Žengiant kultūrinės raidos keliu, teks organizuoti pasaulio mugę. Karo kelio šalininkai turės pirmi pasigaminti branduolinį ginklą, užtvirtinantį jų dominavimą pasaulyje. Mokslo pergalės ištroškę žaidėjai, kaip ir seniau, turės atlikti pirmą pilotuojamą skrydį į kosmosą. Nemaloniausias apdovanojimas laukia ekonomistų. Pasirinkus prekybinę pergalę, teks ne tik tapti geležinkelio magnatu, bet ir įkurti pasaulio banką. Tai padarysite siųsdami savo bankininką į kitų civilizacijų sostines ir duodami kyšį kiekvienos jų lyderiui. Taigi, eiga kaip ir aiški. Antikos epocha, kuriame savo valstybę, kaupiame pergalės taškus ir lenktyniaujame su laiku, nes šioje epochoje jis lekia greitai. Čia kalbu ne tik apie formalaus laiko tėkmę, bet ir tai, kaip žaidimas nutaria, kad atėjo laikas naujai epochai. Visais atvejais tą laiką į priekį gena visų civilizacijų suminė kelionė jų pasirinktais pergalės keliais. Taigi, kuo labiau sekasi visoms civilizacijoms, tuo greičiau ateis epochos pabaiga. Būtent šis aspektas priartina žaidimą prie stalo žaidimų dinamikos. Epochos pabaiga tampa savotišku žaidimo perkrovimu, tad žaidėjai turi stiprią motyvaciją vengti konfrontacijų ir vystyti savo tautą it žaistų pasjansą. Be abejo, išvengti karų nepavyks, tačiau dvigubos lenktynės su laiku motyvuoja žaisti savo gardelyje ir siekti kuo didesnio kiekio taškų visuose raidos medžiuose, karus pasiliekant žaidimo pabaigai. Tai puikiai suvokia ir dirbtinio kompiuterio valdomi oponentai. Karų verta vengti ir dėl to, kad pirmas dvi žaidimo epochas vainikuoja įvairios krizės. Kartais tai bus barbarų invazija, kartais maras, kartais į baudžiauninkų galvas atėjęs suvokimas, kad miesto turčiai per daug atitrūkę nuo realybės – visais atvejais, susidūrus su iššūkiu, geriau būti neįsivėlus į jokį karą. Krizės metu žaidėjas yra priverstas pasirinkti neigiamus padarinius, su kuriais teks tvarkytis, ir tai veikia puikiai, bet tik pirmą kartą. Po kelių partijų jau daugiau mažiau žinosite, kokios žaidime yra krizės ir kaip joms pasiruošti, tad jų reikšmė taps niekinė. Kartais net ir puiki proga pradėti karą, kurios vengėte dar tik mokydamiesi žaisti. Trys viename... Epochai pasibaigus, žaidimas suskaičiuos viščiukus, atims kariuomenes, žvalgus, laivus ar kelyje pasimetusius naujakurius, sunaikins nepriklausomas mažas tautas, valstybes ir pavers jūsų miestus miesteliais (miesteliai negali nieko gaminti, bet generuoja daug aukso ir maisto). Mainais už patirtus nuostolius, gausite išleisti jau sukauptus pergalės taškus ir įgysite naujų, galingų savybių. Vėlgi, pats tokios žaidimo eigos sumanymas neblogas, bet perėjimas iš amžiaus į amžių nutinka per greitai ir per grubiai. Šis aspektas labai primena stalo žaidimus, kurie baigiasi, kai kažkas vienas sukaupia tam tikrą kiekį pergalės taškų, sužaidęs, kad ir prastai, bet greitai – palaidoja painias ir subtilias kitų žaidėjų strategijas. Kai tai nutiks žaidime pirmą kartą – jausitės apgauti. Kai tai nutiks trečią sykį, pastebėsite, kad epochų pabaiga tampa savotiška proga pasukčiauti ir apžaisti žaidimą. Pavyzdžiui, priplėšti miestų ir žemių, nes bausmės už viršytą limitą mechanizmai tiesiog nespės sugeneruoti blogų padarinių. Vėliau, stojęs atradimų amžius kiek pakoreguos pergalės keliuose keliamus tikslus ir atrakins visą žemėlapį, taigi, jei gerai sužaidėte antiką ir susidraugavote su kaimynais, ko gero, visas pastangas telksite į naujų žemių užkariavimą anapus vandenynų. Šioje epochoje, ko gero, praleisite daugiau laiko nei kitose, ne tik dėl augančio pasaulio, bet ir dėl veiksmų gausos, kuriuos galėsite atlikti savo ėjimo metu. Galiausiai, stojus modernizmo erai, žaidimas įmes didžiausią iš nesąmonių, kokią jame pavyko rasti. Kultūrinės raidos medyje, anksčiau ar vėliau, pasirinksite ideologiją. Kol kas jų tėra trys – demokratija, fašizmas ir komunizmas. Bėda ta, kad net ir esant naratyvui, žaidimas nesivargina dėlioti ideologinių akcentų. Na, taip – fašistai moka greičiau statyti pastatus, o komunistai generuoja daugiau mokslo taškų, bet tokie „ideologiniai“ skirtumai tarp civilizacijų egzistuoja viso žaidimo metu. Tačiau būtent šios trys ideologijos yra permanentinės, nekeičiamos ir visada vedančio į karą su oponentais ar partneriais, kurie pasirinks ją kitokią. Edukaciniu požiūriu tai gan ydingas sprendimas, vėlgi, kažkas, ko anksčiau serijoje nėra buvę. Spėčiau, kad ideologijų sprendimas buvo pasirinktas vardan žaismo dinamikos ir karinių konfliktų. Antikoje karams nėra laiko, o atradimų amžiuje dauguma karų, net jei ir vyks namuose, bet kovojama bus dėl įtakos kolonijose. Na, o žaidimui baigiantis, ideologijų pasirinkimo etape išprovokuojamas pasaulinis karas, be kurio žaidimas galėtų pasirodyti nuobodokas. Bėda ta, kad nuspėjamumas ir pasikartojimai iš partijos į partiją yra ne mažiau nuobodūs. Matote, žaidžiant antrą ar trečią kartą, lyg kokia Vanga žinosite, ką konkrečiai veikti kiekvienoje epochoje. Visa civilizacijos raida it savaime besipildanti pranašystė, apie kurią dirbtinis intelektas apsimes, kad nežino nė velnio. Taigi, būtent jus, o ne kompiuterio valdomi oponentai, žinosite, kada ruoštis karui, kada plaukti jūron, kada taupyti, o kada paversti savo kaimus miestais. Daugeliui tai bus pirmasis šios serijos žaidimas, kurio įveikimas aukščiausiu sudėtingumo lygiu teiks malonumą, o ne iššūkį. Ar lengvas žaidimas yra blogas žaidimas? Greičiausiai ne. Tai reiškia, kad daugiau žmonių atras seriją ir žanrą, daugiau žmonių patirs malonumą žaisti „Civilization VII“, kad ir kokia ji bebūtų. Serija laimi, fanai pralaimi, bet tik tiek, kiek jiems svarbi grafika. „Civilization VII“ yra be abejo gražiausiai atrodantis žaidimas serijoje. Ne tik serijoje – visame žanre. Pritraukti kamerą ir stebėti miestelių ir mūšių mini dioramas yra labai smagu. Sugretinus tai su fantastiška muzika – potyris gaunasi beveik meditacinis. Tikrai ne kartą pagalvosite, kad iš esmės yra gera būti dievu. Be abejo, turime pakalbėti ir apie dramblį kambaryje – žaidimo išbaigtumą ir klaidas. Smulkių techninių klaidelių žaidime gana daug. Pradedant savybėmis, kurios veikia ne taip, kaip aprašytos, baigiant įvairiais techniniais iššūkiais ar pamirštu funkcionalumu vartotojo sąsajoje. Esmė ta, kad dėl bendro žaidimo balanso stokos, o taip pat dėl kūrėjų noro viską supaprastinti, žaismui tos klaidos nekenkia. Žaidimas sukurtas taip, kad žaidėjas, kuriam nesiseka, galėtų susikaupęs gana nesunkiai ištaisyti padarytas klaidas. Tiek savo, tiek tas, kurias primetė pats žaidimas. Beje, kartą pažaidę dar atrakinsite ir atsiminimus, kuriuos galėsite pasitelkti, kad kitos sesijos būtų jums parankesnės. Faktas tas, kad šiandien mums parduodamas ne visas žaidimas. Žaidžiant tai tampa gana akivaizdu, kad ir stebint, kaip potvyniai niokoja jūsų miestus, nes jie žaidime yra, o užtvankas kūrėjai pamiršo. Tokia kūrėjų skuba ir aplaidumas yra gana akiplėšiška, bet tuo pačiu metu tai nenuneigia fakto, kad žaisti smagu. Net šiek tiek per smagu. Tiek smagu, kad net norisi užsistoti godžius kūrėjus plėšiančius nuo savo fanų devynis kailius, nes žaidimas akivaizdžiai kurtas ne jiems. Jis kurtas naujai auditorijai, kuri pirmiausia turi išmokti žaisti, o kol tai darys – nevalia jų gąsdinti turinio ir galimybių gausa. Ne veltui ir patys kūrėjai šią dalį praminė „Foundation“. Tai tėra naujo žaidimo pamatas. Ir kaip pamatas jis labai solidus, suteikiantis galimybę vystyti žaidimą bet kurią linkme. Galbūt toks ir yra sumanymas. Jei paaiškės, kad „Civilization VII“ pritraukia daug naujokų, jis judės viena linkme, o jei naujokams nepatiks – neatmesčiau ir to, kad pirmas mokamas žaidimo išplėtimas bus sukurtas taip, kad susigrąžintų visus serijos fanus. Taigi, verdiktas ir išvada gana paprasti – jei kada norėjote pažaisti „Civilization“, bet atrodė per nuobodu, per painu ar per sunku – tai žinokite – jūsų metas yra dabar. Nebebijokite naujo žaislo. Žaiskite, atraskite žanrą, o vėliau ir geriausius jame esančius žaidimus, o ne žaislus.1 taškas
-
Lietuviška mokslo populiarinimo laida „Mokslo sriuba“ nuo sausio neberodoma LRT eteryje. Apie tai pranešė patys laidos kūrėjai savo oficialioje „Facebook“ paskyroje, kur jie taip pat atskleidė ateities planus. „Mokslo sriuba“ nesustoja – visi TV epizodai bus prieinami „YouTube“ kanale! Taip pat planuojama rengti naują turinį ir toliau populiarinti mokslą Lietuvoje. Ši iniciatyva jau spėjo surinkti įspūdingą 51 tūkstančių sekėjų bendruomenę, todėl ateitis atrodo perspektyvi. Tačiau laidos kūrėjai neslepia – jiems reikia nuolatinių rėmėjų, kurie padėtų išlaikyti projektą ir užtikrinti kokybiško turinio kūrimą. Jei norite prisidėti prie mokslo populiarinimo Lietuvoje, dabar yra puiki proga tai padaryti! Sekite „Mokslo sriubą“ „YouTube“ ir „Facebook“, dalinkitės naujienomis bei palaikykite juos finansine parama – kartu galime padaryti mokslo turinį dar prieinamesnį ir įdomesnį!1 taškas
-
Socialinio tinklo „TikTok“ žvaigždė Khaby Lame'as neatsispyrė kvietimui įgyvendinti „Instagram“ įžymybės Jeremy Lyncho minčiai. Kaip skelbia, krepšinio naujienų puslapis Basket.lt, du žinomi vyrai nutarė meistriškai suvaidinti kompiuterinio žaidimo GTA situaciją, kai išmokstama pataikyti kamuolį į krepšį.1 taškas
-
Pastaruoju metu daug kritikos dėl abejingumo nepilnamečių saugumui sulaukusi žaidimų platformą „Roblox“ imasi pokyčių – įvest ribojimus jaunesnio amžiaus vartotojams. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, įvairiose valstybėse pradėjo daugėti istorijų, kai „Roblox“ žaidusiems vaikams staiga prireikė psichologo pagalbos. Į specialistus kreipęsi pradinukai skundžiasi sulaukiantys bauginančių žinučių apie neva žinomą jų namų adresą, mokyklą ar kitą privačią informaciją. Bežaisdami jie taip pat susiduria su neapykantos kalba – įžeidžiančiais epitetais ir grasinimais. „Remiantis JK pateikta informacija, vienas dešimtmetis teigia gavęs pasiūlymą pasidalinti intymiomis savo nuotraukomis mainais už virtualią žaidimo valiutą. Susigundęs tokiu sandoriu vaikas vėliau buvo šantažuojamas atsiųsti daugiau privačių kadrų, grasinant paviešinti anksčiau siųstas nuotraukas. Tuo metu panašaus amžiaus mergaitė pasiskundė patyrusi sprendimą picerijos darbą imituojančiame žaidime atlikti nepadorius veiksmus, už ką vėlgi buvo žadama atsilyginti virtualiais pinigais“, – vardina „Telia“ įvairovės ir įtraukties vadovė Julija Markeliūnė. Tad, kaip nurodoma pranešime, nuo šių metų lapkričio 18 d. bendrovė priėmė radikalų sprendimą – 13 m. amžiaus nesulaukusiems žaidėjams panaikinti galimybę naudotis „socialinėmis erdvėmis“, kur skirtingi vartotojai galėjo tarpusavyje susirašinėti ir bendrauti balsu. Taip pat nuo šių metų gruodžio 3 d. „Roblox“ žaidimų kūrėjai bus įpareigoti nurodyti, ar jų kūrinys tinkamas 13 m. nesulaukusiems žaidėjams. Jei tai nebus padaryta, žaidimas bus automatiškai blokuojamas 12 m. ir jaunesniems bendruomenės nariams. Pradinukams apytiksliai po savaitės taip pat bus panaikinta galimybė naudoti laisvos formos 2D turinio funkcijas. Jos leidžia piešti ar rašyti 2D formatu „Roblox“ aplinkoje bei šiuo turiniu dalintis kitais vartotojais, be būtinybės pereiti moderatorių filtrą. „Roblox“ gali išauginti mobiliojo ryšio sąskaitą Pranešime taip pat pažymima, kad pastaruoju metu Lietuvoje daugėja atvejų, kai populiarų „Roblox“ žaidimą žaisdami mažyliai tėvų telefonus užkrečia kenkėjiškas SMS žinutes siunčiančiais virusais. Toks neapdairumas, telekomunikacijų bendrovės teigimu, gali lemti dideles išlaidas, o susigrąžinti prarastus pinigus pavyksta ne visais atvejais. „Išmanųjį užvaldę virusai fone išsiunčia šimtus ar net tūkstančius pranešimų į užsienio valstybių padidinto tarifo numerius. Kadangi pastarieji būna registruoti trečiosiose šalyse ir nėra įtraukti į fiksuoto mokesčio prenumeratų sąrašą, po kiekvienos žinutės į vartotojo mobiliojo ryšio sąskaitą įskaičiuojamas didesnis ar mažesnis mokestis, kuris dėl didelio kiekio pranešimų per mėnesį galiausiai virsta reikšminga suma“, – konstatuoja „Telia“ atstovė. J. Markeliūnė pažymi, kad vienintelė apsauga šiuo atveju galėtų būti nebent automatinio mobiliojo ryšio išlaidų limito susimažinimas, kuris neleistų sąskaitai mėnesio pabaigoje perkopti didelių sumų.1 taškas
-
Lietuva maža, tačiau inovatyvi šalis, o pastaraisiais metais sparčiai įsitvirtino kaip technologijų centras. Matomas ypač pastebimas progresas ir augimas žaidimų industrijoje, kurioje Lietuva tampa vis labiau žinoma ne tik Europoje, bet ir visame pasaulyje. Šiame straipsnyje pabandysime atsakyti, kaip Lietuva tapo tokiu patraukliu technologijų ir žaidimų centru ir kokios yra šio progreso priežastys. Apžvelgsime, kokios prognozės mūsų laukia ateityje. Inovacijų bei investicijų augimas Lietuva per pastaruosius dešimtmečius padarė didelę pažangą technologijų industrijoje. Besiplečiančios inovacijos ir augančios investicijos skatina spartų technologijų sektoriaus vystymąsi. Ypač svarbus vaidmuo tenka startuolių ekosistemai, kuri pritraukia tiek vietinius, tiek tarptautinius talentus ir sparčiai plečia naudotojų gretas. Tai sukuria palankią aplinką gabiems ir kūrybingiems protams, norintiems kurti ir įgyvendinti naujas idėjas žaidimų srityje. Švietimas ir kvalifikuoti specialistai Lietuvos universitetai ir technologijų mokyklos atlieka itin svarbų vaidmenį ugdant talentingus specialistus. Vilniaus universitetas ir Kauno technologijos universitetas siūlo aukštos kokybės studijų programas, orientuotas į IT ir žaidimų kūrimą. Be to, įvairios mokymosi ir įgūdžių tobulinimo programos, tokios kaip "GameDev Days", padeda studentams įgyti praktinių įgūdžių ir kurti ryšius su pramonės lyderiais. Tarptautinės kompanijos ir bendradarbiavimas Lietuvoje veiklą vykdo daugybė tarptautinių kompanijų, kurios stipriai prisideda prie žaidimų industrijos augimo. Tokios įmonės kaip „Wargaming“ ir „Unity“ ne tik kuria naujas darbo vietas, bet ir skatina vietinių specialistų kvalifikacijos kėlimą. Bendradarbiavimas su pasauliniais žaidimų kūrėjais ir leidėjais atveria naujas galimybes Lietuvos rinkai stiprinti šalies pozicijas tarptautinėje arenoje. Lietuvos žaidimų industrijos pasiekimai Lietuva gali didžiuotis savo pasiekimais žaidimų srityje. Keli žymūs lietuvių kūrėjų projektai sulaukė didelio pripažinimo tarptautinėje rinkoje, ir sulaukė didžiulio kiekio vartotojų. Vienas iš tokių pavyzdžių yra „Nordcurrent“ sukurtas mobilusis žaidimas „Cooking Fever“, kuris gali didžiuotis milijonais atsisiuntimų visame pasaulyje. Tokie sėkmės pavyzdžiai įkvepia naujus lietuvių kūrėjus ir parodo, kad Lietuva gali konkuruoti su didžiausiais žaidimų rinkos dalyviais. Ateities perspektyvos Neabejojama, kad Lietuva ir toliau sieks išlaikyti savo poziciją kaip technologijų ir žaidimų centras. Augantis inovacijų ir investicijų skaičius, kartu su kvalifikuotų specialistų kompetencijų kėlimu ir tarptautiniu bendradarbiavimu, sudaro tvirtą pamatą tolesniam vystymuisi. Šalies vyriausybė taip pat remia technologijų sektorių, kuriamos palankios sąlygos verslui ir skatinamos investicijos į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą. Lietuva – žaidimų ir technologijų lyderė Lietuva tampa vis svarbesniu žaidimų industrijos dalyviu, ir tai yra tik pradžia. Dėl inovacijų, kokybiško švietimo, tarptautinio bendradarbiavimo ir vyriausybės paramos, šalis turi visas galimybes savomis rankomis tapti pasauliniu technologijų ir žaidimų centru. Tai ne tik skatina ekonomikos augimą, bet ir atveria naujas galimybes talentingiems specialistams, kurie nori kurti ir tobulėti šioje dinamiškoje srityje.1 taškas
-
Lietuva nuo šiol gali girtis ne tik krepšinio, bet ir elektroninio sporto talentais. Kaunietis Justinas Lekavičius tapo kompiuterinio žaidimo „Counter-Strike 2“ pasaulio čempionu, turnyro naudingiausiu žaidėju ir kartu su ukrainiečių komanda „NAVI“ pasidalijo pusės milijono dolerių vertės prizą. Į Lietuvą iš Kopenhagos, kur ir vyko turnyras, grįžęs čempionas norėtų, kad Lietuvoje e. sportas dar labiau išpopuliarėtų, pasakoja, kad norint laimėti aukščiausios klasės turnyrus reikia paaukoti daugybę žaidimo valandų. Daugiau video reportaže čia. O gal ir Jūs buvote grįžimo sutikime? Plačiau apie pergalę1 taškas
-
UTMA tiesiogiai suteikia galimybę stebėti didžiausią kovinio sporto turnyrą Lietuvoje neišeinant iš namų. „UTMA“ (Ultimate Tournament Martial Arts) pritraukia tūkstančius žiūrovų tiek gyvai, tiek internetu. Sužinokite, kodėl verta žiūrėti UTMA tiesiogiai, kur rasti transliacijas ir kokių įspūdingų kovų laukti. Kodėl verta stebėti UTMA tiesiogiai? UTMA transliacijos siūlo aukštos kokybės kovas ir intensyvią emocinę atmosferą. Turnyruose laukia ne tik įnirtingos kovos, bet ir intriguojanti prieškovinė drama. Kovotojai aktyviai dalyvauja socialiniuose tinkluose, kur provokuojančiais komentarais kuria įtampą prieš dvikovas. Kur žiūrėti UTMA tiesiogiai? UTMA tiesioginės transliacijos pasiekiamos oficialiose svetainėse – utma.lt ir uniquetma.com. Čia žiūrovai gali mėgautis aukštos kokybės vaizdu, tiesiogine statistika ir įvairiais kameros kampais. Taip pat UTMA galima stebėti sporto baruose Lietuvoje, kur kovos rodomos gyvai su draugų kompanija. UTMA dalyviai – geriausi Lietuvos kovotojai UTMA turnyruose dalyvauja žymiausi Lietuvos ir tarptautiniai kovotojai, o ypatingas dėmesys skiriamas vietiniams talentams. Sparta Gym klubas, vadovaujamas Sergejaus Maslobojevo, ugdo tokius kovotojus kaip Henrikas Vikšraitis, Raimondas Avlasevičius ir Edvinas Šalkovskij. Taip pat dalyvauja Dovydas Rimkus Rimkenzo ir Dominykas Dirkstys, garsėjantys charizma ir išskirtine kovos technika. UTMA tvarkaraštis Artimiausių UTMA turnyrų datos: Vasario 22 d. – UTMA 11 Kauno „Žalgirio“ arenoje Balandžio 19 d. – UTMA 12 Rugsėjo 27 d. – UTMA 13 Lapkričio 28 d. – UTMA 14 Visos kovos bus transliuojamos tiesiogiai internetu. Lažybos už kovinį sportą UTMA pritraukia ne tik kovinio sporto gerbėjus, bet ir lažybų bei azarto mėgėjus. Populiariausi statymai vyksta dėl Sergejaus Maslobojevo ir Dominyko Dirksčio kovų, kurie savo pasirodymais ir asmenybėmis kuria didelį ažiotažą. Tiesioginės transliacijos metu galima stebėti statistiką ir daryti pagrįstus lažybų statymus. Kodėl UTMA? UTMA tiesiogiai – tai unikali galimybė patirti kovinio sporto pasaulį ir palaikyti mėgstamus sportininkus. Turnyrai išsiskiria aukšta organizavimo kokybe, geriausiais kovotojais ir įspūdingomis dvikovomis. Nesvarbu, ar esate ilgametis kovinio sporto gerbėjas, ar tik pradedate domėtis šia sritimi, UTMA tikrai paliks įspūdį. Stebėkite UTMA tiesiogiai oficialiuose puslapiuose – utma.lt arba uniquetma.com ir nepraleiskite įspūdingų kovinio sporto šou!-1 taškai