NightKata

DJ Hero 2 apžvalga

Recommended Posts

4b1920af9fb7b1cbe6dc017ee1556ee6268.jpg Kai buvo anonsuotas „DJ Hero“, prisipažinsiu, nelabai supratau kas per… DJ darbą aš supratau (ir tebesuprantu) kaip ganėtinai sintetinį dalyką, todėl mintis susintetinti sintetiką atrodė mažų mažiausiai keistai.

Kai prabėgus kuriam laikui, galų gale gavau progą ramioje namų aplinkoje pabūti su pirmuoju „DJ Hero“, sėdau ant jo gerai savaitei. Į nerimą kėlusius klausimus buvo atsakyta. „DJ Hero“ galbūt nesukelia tokių keistai euforinių pojūčių kaip „Guitar Hero“ (o ir tuos pojūčius nemaža dalimi įtakoja mano meilė sunkesnei muzikai). „DJ Hero“ tikrai neatliks žemiausio lygio mokytojo darbo, kokį šiuo metu atlieka ritmo žaidimų būgnai, bet tuo pat metu… „DJ Hero“ yra ritmo žaidimas išlaikantis tvirtas sąsajas tiek su žaidimų, tiek su didžėjų pasauliais. Ta prasme jis smagus kaip žaidimas, o jame atliekamų funkcijų kiekis, nors ir niekuo neprimena realaus DJ darbo, gali būti laisvai sugretintas su veiksmais, kuriuos atlieka „didžėjai“ mokyklos „žiburėlių“ metu. Tiek žaidimas, tiek muzikos leidimas klasės panikėms yra „fun“. Natūralu, kad žaidimas gali būti traktuojamas, kaip dviguba to „fun“ dozė.

Tiesa aš mokyklą baigiau jau nepamenu kada, bet po jos aš vaikščiojau į klubus ir kažkuriuo metu (gan trumpai) gan aktyviai domėjausi jų kultūrą, o taip pat pamėgau ir gerų DJ darbą. Vertinant „DJ Hero“ per šią prizmę, pirmoji dalis irgi buvo superinė. Platus žanrų pasirinkimas ir pateikimas, leido pagilinti savo žinias klubinės muzikos srityje, papildomai dėl to nieko nedarant.

Žodžiu buvo gerai ir jei jūs pirmos dalies nežaidėt (o čia manau daug tokių), trumpam ties ja ir stabtelkim idant galėčiau papasakoti apie bendrus žaidimo principus.

6167af573551943145a6da9cb1dfc46d892.jpg

„DJ Hero“ yra ritmo žaidimas kuriame (kaip ir visuose kituose ritmo žaidimuose) grojant muzikai, žaidėjas spaudalioja mygtukus ir renka taškus. Tikslas surinkti kuo daugiau taškų, gerai praleisti laiką ir tuo pat metu paklausyti mėgiamos (ar naujos ir negirdėtos) muzikos. Panašiai kaip ir „Guitar Hero“ žaidimuose, čia turim takelį, tik dabar jis padalintas į tris dalis. Grubiai šnekant ekrane matosi takelis A kuriame groja kūrinys A, takelis C, kuriame groja kūrinys C ir takelis B kuriame aktyvuojame specialiuosius efektus.

Didžiausia dalis natų kurias reik „sugroti“ vadinamos „Taps“. Pamačius jas, kaip ir kituose žaidimuose, tereikia laiku spustelti atitinkamą mygtuką. Tai būtų visi panašumai. Dabar apie skirtumus…

Pats „DJ Hero“ pultas primena plokštelių grotuvą. Čia įrengta laisvai besisukiojanti plokštelė, ant kurios įrengti trys „Tap“ mygtukai. Ant greta esančios plokštumos dar yra mikserio, garso reguliavimo svirtelės ir RAUDONASIS super duper euforijos galių mygtukas. Visų šių dalykų prireikė tam, kad žaisdamas žaidėjas kuo labiau supanašėtu su prie pulto stovinčiu DJ.

Tavo veiksmų arsenalą sudaro „Scratch“ judesys, kurio metu įspaudęs reikiamą mygtuką turi pabrūžinti plokštelę, o taip pat parėjimai iš vieno muzikinio takelio į kitą su mikserio svirtele (crossfade) ir atskiro ar visų takelių garso reguliavimas, kuris tiek pirmoje, tiek antroje dalyje yra pateikiamas kaip „Freestyle“ elementas (panašiai, kaip whammy bar Guitar Hero žaidimuose).

Iš principo „DJ Hero 2“ mažai kuo skiriasi nuo pirmos dalies, bet aš vertinu ją ypač palankiai. Skubu paaiškinti kodėl.

Pirmoji žaidimo dalis stokojo kelių dalykų. Visų pirma su atmosfera derančios stilistikos. Vizualiai žaidimas atrodė lyg tarpinis variantas tarp Guitar ir DJ herojų, kas nebuvo labai skanu. Kita vertus tokia stilistika nebuvo visiškai netinkama, nes pirmoje dalyje buvo gausybė roko skambesį turinčių kurinių.

2071de8b09644f9f0594f7b4b37280c2837.jpg

Antroji dalis balta.

Nors modeliai ir klubų išvaizda tebėra artima kitiems „Hero“ serijos žaidimams, „DJ Hero 2“ kaip ir pridera yra kiek „lengvesnis“ ir laisvesnis.

Teigiami pokyčiai palietė ir vartotojo sąsają. Žaidimo valdymas tapo paprastesnis, nors iš pažiūros meniu langų skaičius nesumažėjo, papildomos žymos kūriniams ir galimybė išsaugoti ištisus grojaraščius leidžia mėgautis žaidimu meniu languose praleidžiant minimalų laiko tarpą.

Žaidimo eiga karjeros režime praktiškai nepakito ir labai primena pirmuosius „Guitar Hero“ serijos žaidimus. „Empire“ pavadintas karjeros režimas, iš esmės tėra atrakinamų muzikinių kūrinių serija, kuriuos vėliau jau galima sugroti ir „Quickplay“ režime. Akivaizdu, kad kūrėjai nusprendė „DJ Hero“ konstruoti iš pagrindų, neužbėgdami įvykiams už akių ir pasilikdami gerų minčių ateičiai.

Kodėl tuomet antrą dalį vertinu palankiai? Iš esmė dėl patobulintos paties žaidimo patirties. Pirmoji dalis turėjo gausybę įvairių triukų kuriuos žaidėjas turėjo atlikti su valdymo pultu. Pavyzdžiui žaibiški „crossfade“ judesiai, kuriuos atlikti buvo gan sudėtinga vien dėl minkštos svirtelės. Taip pat erzino kryptingas „scratch“ kurį su mano dydžio rankomis atlikti buvo gan sudėtinga. Turint galvoje, kad žaidimas yra apie elektroninės muzikos maišymą, trūko ir laisvės, nes improvizuoti žaidėjui buvo leidžiama tik specialiųjų efektų ir garso reguliavimo srityse.

Dabar tų dalykų nebėra. Žaibiški „Crossfade“ išnyko, kryptiniai skrečai liko, bet jų atlikimas tapo gerokai patogesnis ir suprantamesnis. Visose žaidimo sferose atsirado specialios vietos improvizavimui, tad žaidėjas kiekvienam kūrinyje gali pakvailioti tiek su garso reguliavimu, tiek miksuodamas pačius takelius, tiek skrečuodamas.

Vertinant šiuos pokyčius darosi akivaizdu, kad kūrėjai vis dar ieško balanso pačioje žaidimo mechanikoje ir mano galva tai puikus sprendimas.

486362a7be86c169636311997f3dee9c690.jpg

Greta mechanikos, dar buvo padirbėta ir su garso takeliu. Jau minėjau, kad pirma žaidimo dalis leido susipažinti su klubinės muzikos žanrų įvairove ir kultūra. Antroje dalyje kūrinių gerokai daugiau, tačiau įvairovė buvo paaukota populiarių atlikėjų vardan. Man asmeniškai tai nelabai patiko, bet aš ir žinau kodėl. Man labiau patinka tai, kas klubuose skambėjo prieš 5-10 metų, natūraliai ir pirmos dalies muzika man buvo žinoma. Tai kas groja šiandien, man ko gero irgi patiko, bet girdint kūrinius pirmą syk, džiaugsmo žaidžiant kiek mažiau. O ir atsibosta žaidimas greičiau, kai jame nėra tarkim „scratch“ heavy kūrinių.

Bendrąja prasme turbūt galima teigti, kad kūrėjai ir ieškojo labiau subalansuotos muzikos, kuri patiktų šių dienų „klubinėtojams“ ir tuo pat metu būtų tinkama tiems, kas „DJ Hero“ žaidžia dar ir prijungę mikrofoną.

Žaidimui tinkle, kūrėjai pasiskolino knowhow iš „Call of Duty“. Brūžini plokšteles, keli lygį, atrakini sau naujus Tag‘us ir medalius kuriais gali papuošti profilį. Retas atvejis, kai „Activision“ viduje teisingai pasiskolinamos ir perteikiamos kolegų idėjos. Rank sistema „DJ Hero“ labai tinka ir yra savo vietoje.

Iš „Guitar Hero“ buvo pasiskolinta spec. savybių sistema, kurią pirmą syk išvydome „Warriors of Rock“ žaidime. „DJ Hero“ jos pateikiamos kaip „Powerdecks“. Priklausomai nuo patefono kurį pasirenki, galima padidinti savo taškų daugintuvą, prailginti euforijos laiką ir t.t. „Powerdecks“ gali būti naudojamos tiek vieno žaidėjo, tiek tinklo batalijose. Džiugu ir tai, kad pasiskolinę šią savybę kūrėjai nesiryžo griauti 5 žvaigždučių principo, kaip tai buvo padaryta su „Warriors of Rock“.

Apibendrinant galima teigti, kad „DJ Hero 2“ palankaus vertinimo sulaukia būtent už sąžiningas savęs paieškas. Iš pažiūros nereikšmingi sprendimai, žaidimą pavertė kur kas priimtinesniu ir patogesniu žaisti (ne lengvesniu).

Milžiniškas garso takelis turėtų palikti neišdildomą įspūdį klubiniam šių dienų jaunimui. Tiesa man sunku įsivaizduoti kokią terpę žaidimas gali užimti Lietuvoje. Klubinė kultūra mūsuose mažų mažiausiai keista, bet… Na sakykim taip. Jei terminai „Afterparty“ ir „pas kažką plote“ jums neskamba svetimai, tai „DJ Hero“ turėtų rasti vietą tiek plote, tiek ir „afterparty‘je“.

76e5d71dae158a1832d96882395efedc766.png

Šaltinis: gameconsoles.lt

Dalintis šį pranešimą


Nuoroda iki šio pranešimo
Dalintis per kitą puslapį

Svečias
Ši tema yra užrakinta.

  • Šiame puslapyje naršo:   0 nariai

    Nėra registruotų narių peržiūrinčių šį forumą.